Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako brendovi biraju ciljanu publiku?

Kome se brendovi obraćaju? Brendovi ne postoje sami zbog sebe, već zbog potrošača. Upravo zbog toga za identifikaciju svakog brenda i njegov proboj na tržište važan je odabir ciljane publike.

Ponekad se i sama začudim koliko me internet poznaje. Nedavno mi se prikazao oglas koji reklamira kreme protiv bora, a namenjen je devojkama koje će uskoro napuniti 30 godina. U svakom slučaju, spadam u njihovu ciljanu grupu. S druge strane, znaju mi “iskakati” oglasi koji nemaju veze ni s mojim interesovanjima niti s mojim godištem, pa se postavlja pitanje…

Kako brendovi biraju ciljanu publiku?
Analiza samog brenda/proizvoda prvi je korak. Kako bismo odlučili kome ćemo se obraćati putem društvenih medija ili oglašavanja, bitno je znati sve karakteristike brenda. Šta je brend, koje su njegove prednosti i mane, koji su benefiti koje korisnici dobijaju koristeći ga.

Zatim je potrebno razmisliti ko su ljudi koji će najverovatnije napraviti konverziju povezanu s vašim brendom, kakva god ta konverzija bila. Važno je znati kakav je njihov finansijski i bračni status, godine, pol i osnovni interesi. Sledeći korak je saznanje kako i kada će ciljana publika koristiti vaš brend/proizvod, u koje doba dana, u kojim okolnostima, u kojim prilikama.

Zatim je važno proučiti konkurenciju. Koje potrebe korisnika oni zadovoljavaju? Šta su propustili? Gde je vaš prostor za napredak u odnosu na konkurenciju? Uvek je lakše uočiti tuđe mane i lakše je analizirati konkurenciju nego sebe i svoj brend zbog povezanosti s njim, pa će vam ovaj korak poslužiti i kao analiza njih, ali i kao prilika za razvijanje svog brenda. Ako je vaš brend/proizvod već prisutan na tržištu, utvrdite koja je njegova trenutna baza fanova. Razmislite ima li prostora za proširenje baze ili je ciljana publika već određena.

Zašto je važno dobro targetiranje?
Nakon svih prikupljenih podataka može se krenuti sa izradom strategije za društvene mreže i oglašavanje. Važno je da ciljana publika ne bude ni preuska ni preširoka. Mana preuske ciljane publike je ta da vaš brend neće biti dovoljno zastupljen na tržištu, stoga neće ostvarivati konverzije, odnosno prihode kakve biste želeli. Mana preširoke ciljane publike je ta da kada se obraćate svima, ne obraćate se nikome. Mogli biste putem širokog targetiranja izgubiti publiku koja bi najverovatnije kupila vaš proizvod, odnosno napravila konverziju koju želite, a njima se ne želite zameriti. Neka vaše poruke stoga budu ciljane, čak i ako je vaš brend široke potrošnje.

Naravno, hteli mi to ili ne, budžet je bitna stavka. To ne znači da brendovi s manjim budžetom trebaju da očajavaju i odustanu od aktivnosti na društvenim mrežama, odnosno od oglašavanja. Naprotiv, to znači da oni trebaju više vremena posvetiti istraživanju svoje ciljane publike kako bi njihov nastup na društvenim mrežama i klik na oglas rezultirao konverzijom i porastom broja vernih potrošača.

Na kraju važno je zapamtiti da odabir ciljane publike nije nešto što ćete napraviti jednom i onda ste mirni. Potrebno je redovno pratiti stanje na društvenim mrežama, analizirati ko najviše lajka vašu stranicu, ko je najaktivniji, ko najviše komunicira s brendom. Redovnom analizom možete i prilagoditi komunikaciju, optimizovati oglase i na kraju krajeva pridobiti nove potrošače i ambasadore vašeg brenda, kao i zadržati postojeće.

Autor: Ana Cetinić
Izvor: Jasno&Glasno

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!