Odnosi s javnošću, kao komunikacijska disciplina, razlikuju se od stereotipnih modela interakcije s publikom. Sada, više nego ikada zavise od razvoja tehnologije i ljudske svesti. Model koji opisuje kreativnost u odnosima s javnošću još uvek je zagonetka.
Ako pitate kupce ili klijente šta zahtevaju od PR profesionalaca, neosporno će prva stvar koju kažu biti da trebaju i očekuju od budu kreativni i da se ta kreativnost odražava u njihovom radu. Stoga, šta označava kreativnost u odnosima s javnošću? Reč kreativnost se često koristi i ima više od hiljadu definicija. Kreativnost je nešto što je jednostavnije prepoznati nego definisati i može se tretirati kao talent, proces ili proizvod, ili može biti prepoznata od strane drugih. Da li je kreativnost impuls, nedefinisana i podsvesno u nama, nasleđena poput onoga što nazivamo nesvesnom automatskom reakcijom?
Prepoznajući da postoji metoda u kreativnom procesu, bilo koji praktičar može poboljšati njenu efektivnost i identifikovati slabosti u lancu. Kako bi pomogao praktičarima odnosa s javnošću da koriste efektivan, opsežan i pamtljiv model u razumevanju i korištenju kreativnog procesa, identifikovaćemo pet trendova u PR poslovanju koji se mogu razviti iz kreativnog slipa:
1. Pričanje priče: Ako želite reći reč, recite je. Nastavite. Postoji razlika između pisanja i pričanja priče. Ako pišete, prvo ćete sesti i razmisliti; ako počnete pričati nećete promišljati dva puta. Priče su pamtljive, može se s njima povezati te su efikasne; to su razlozi zbog kojih su priče kamen temeljac content marketing strategija i programa društvenih medija koje su isprepletene s odnosima s javnošću. Nemojte pričati izmišljene priče, nemojte govoriti laži, nemojte govoriti ono što ne mislite i definitivno nemojte govoriti ono što mislite da drugi žele čuti. Ako ste vešt pripovedač, ispričaćete život, a ne bajku.
2. Razmišljajte u slikama: Ponekad je previše reči za upiti u jednom danu, zapamtiti, ili podeliti. To ne označava smrt reči, već da je video sve pametniji, isplativiji i urednički poželjniji. Osnovna videografija, fotografija i dizajn su važni, kao i sposobnost razvijanja vizualnih koncepata koji će pratiti i ilustrovati poruke. Nisu to sve nove vesti, ali vizualna komunikacija je pristup sadržaju koji bi mogao odvojiti pobednike od gubitnika u suptilnoj borbi kanala za pažnju.
3. Više ljudi može raditi stvari direktno: naučiti kako koristiti kontrolnu ploču društvenih medija kako bi se evaluiralo o čemu ljudi raspravljaju i identifikovali problemi koji se ponavljaju na vašim tržištima. Uključite se u društvene medije i grupe za raspravu iz industrije kako bi se iz prve ruke posmatralo kako teku ideje i deluju razgovori. To je veoma važno jer će se u bliskoj budućnosti PR profesionalci baviti sa sve podeljenijom publikom i uticajima.
4. Gledajte lokalno kao novo globalno: Dok komunikacija s jedne strane postaje sve kompleksnija, s druge je strane gotovo elementarna u svojoj potrazi za jednostavnim, deljivim i „jedan na jedan“ pristupom. PR profesionalci bi se trebali videti u blogovanju, stvaranju sadržaja i content marketinga. PR profesionalci će se morati fokusirati na publiku, razgovor s publikom kao i da se ona proteže kroz različite forme medija.
5. Adaptacija: Sposobnost da se uspe u promenjivim vremenima je deo DNA odnosa s javnošću. Jedina predvidljiva stvar u odnosima s javnošću je promena. Nađite vremena u danu za čitanje, vežbu i učenje. „Odnosi s javnošću nisu postali digitalni, PR je postao društven. Ne možete graditi reputaciju na onome što nameravate učiniti“.
Ceo tekst pročitajte na sajtu PRO.PR.
Autor: Dalibor Jakuš