Nedavno pokrenut digitalni magazin kompanije Yahoo o hrani, brzo je stekao obožavaoce među ljubiteljima kulinarstva. Liči na veliku tablu na kojoj dominiraju fotografije raznoraznih đakonija s receptima i savetima. Između njih su diskretno postavljeni oglasi koji formom i sadržajem ne odudaraju od ostalih članaka. Reč je o novoj strategiji kompanije, donekle prepisanoj od modnih časopisa. Marisa Mejer, izvršna direktorka Yahoo-a, nekada šefica u konkurentskom Google-u, veruje da su magazini poput Voga pronašli sveti gral oglašavanja.
„Reklame su u njima interesantne koliko i redakcijske fotografije i članci. Nedostaju mi kad ih nema”, objasnila je princip na kome bi da izgradi novo okruženje za korisnike.
Cilj za ovu godinu jeste da oglasi na svim njihovim sajtovima budu privlačni, korisni i odlično integrisani sa informacijama koje ljudi traže. Korisnije reklame bi usrećile i oglašivače i 800 miliona korisnika Yahoo-a (na mesečnom nivou). Za kompaniju je ulog mnogo veći. Novi format, sasvim drugačiji od tradicionalnih banera i oglasa pored rezultata pretrage, glavna je nada da će kompanija pronaći nov izvor prihoda, što im je posle višegodišnjih gubitaka preko potrebno. Oživljavanje posla sa reklamama ogroman je izazov koji je srušio nekoliko bivših direktora. Mejerova je prošlog meseca smenila glavnog direktora oglasnog sektora Enrikea de Kastra, čiji je učinak ocenjen kao slab. Rekla je da će neko vreme ona predvoditi ovaj sektor.
Finansijski rezultati kompanije su razočaravajući. Prihod je opao za šest odsto od prošle godine, a direktorka je to osetila na svom džepu pošto ju je upravni odbor naterao da se odrekne dela akcija, jer nije ispunila zacrtani plan.
„Put ka većim prihodima jesu oglasi koji se uklapaju u svaki format i ti oglasi zaista treba da obogaćuju korisničko iskustvo”, rekla je Mejer za New York Times.
Poslednjih meseci pokrenuto je više inicijativa. Neke olakšavaju oglašivačima korišćenje automatskih programa za kupovinu oglasa i nude im mogućnost da bolje iskoriste korisničke podatke kojima kompanija raspolaže da bi reklama lakše pogodila cilj. Prošlog meseca Yahoo je kupio startap Evi eight, koji radi na uređajima sa androidom i nastoji da predvidi potrebe korisnika na osnovu lokacije, doba dana i prošlih aktivnosti. Stvaranje novih kanala prihoda teško je za bilo koju kompaniju, ali Facebook je pokazao da je to moguće – za samo godinu dana pretvorio se u giganta u mobilnom oglašavanju.
Trenutno je fokus na dva najaktuelnija polja oglašavanja na internetu: jedno su reklame u nizu, gde se marketinške poruke mešaju sa novinskim naslovima i drugim informacijama, a drugo tzv. prirodni oglasi – sponzorisani članci koji podsećaju na ostali sadržaj na sajtu. Tako reklama za Knor – „Ljubavno pismo Meku i siru” na pomenutom kulinarskom sajtu ne odudara od susednih članaka o čizkejku ili pomfritu.
Konkurenti poput Facebook i Twitter već su zagospodarili ovom vrstom oglasa. Protivnici su posebno jaki na mobilnim platformama, gde „Jahu” praktično nema prihode uprkos činjenici da mu polovina korisnika pristupa preko mobilnih telefona i tableta.
Digitalni magazini o hrani i tehnologiji pokazali su se kao dobar potez. Privukli su više od 10 miliona jedinstvenih posetilaca od početka januara kad su predstavljeni. Najavljeno je da uskoro treba očekivati nove: o finansijama, sportu, putovanjima, modi…
Autor: J. J. K.
Izvor: Politika online