U današnjem modernom društvu, gde smo neprestano izloženi obilju reklamnih poruka, marketinški stručnjaci se suočavaju sa izazovom pronalaženja najboljeg načina za privlačenje i zadržavanje pažnje potrošača. Pitanje koje se postavlja jeste da li je ključ uspeha u marketingu – kreativnost, komunikacija koja budi emocije ili interakcija sa potrošačima?
U periodu konstantnih promena i neophodnosti brzog prilagođavanja, čini se da je sve više brendova koji su odlučni da kreativnosti daju veću šansu, koji su spremni da realizuju “out of the box” ideje, da koriste drugačiji marketing sadržaj i prihvate rizik po cenu izdvajanja u moru sličnih brendova. Kreativnost daje tu neverovatnu moć brendu da privuče našu pažnju, da nas zaintrigira i podstakne na dublje razmišljanje.
Sa druge strane, kampanje koje bude emocije mogu imati značajan uticaj na brendove i njihove pozicije na tržištu. Kada potrošači osećaju da brend razume njihove vrednosti, povezuju se sa tim brendom na dubljem nivou, što može pomoći u povećanju svesti o brendu, izboru baš tog brenda na mestu prodaje, kao i građenju lojalnosti.
Takođe, komunikacija koja podstiče emociju češće će biti deljena na društvenim mrežama, što će rezultirati povećanjem vrednosti zarađenih medijskih objava (earned media).
Važan aspekt u celom nastojanju da se zadobije poverenje jeste prisustvo na mestima na kojima su potrošači i interakcija sa njima. Digitalni mediji umnogome olakšavaju interakciju i komunikaciju sa današnjim potrošačima. Putem brojnih kanala možemo da im se predstavimo, pružimo odgovor ili objašnjenje i kreiramo tu dodatnu vrednost.
Iako ulaganja u digital i e-commerce rastu iz godine u godinu, za brendove u oblasti robe široke potrošnje prisustvo i dobro pozicioniranje na mestu prodaje zadržavaju najviši prioritet. I dok nas je pandemija korona virusa u najvećoj mogućoj meri usmerila ka digitalnim tehnolgijama i digitalnoj sferi marketinga, protekla i ova godina svedoče o vraćanju na neophodnost direktnog, fizičkog iskustva i kontakta sa brendom.
Da bismo kontinuirano zadržavali epitet voljenog brenda kome se potrošači vraćaju, nije pitanje za šta ćemo se opredeliti – za kreativnost, emociju ili interakciju, već da li smo i koliko spremni da pomeramo granice u kreativnosti i originalnosti, želimo li da priču našeg brenda ispričamo kroz čistu emociju, koliko smo spremni da ulažemo u kvalitetnu interakciju i osluškujemo naše potrošače.
I baš kao što i naša kampanja za omiljeni Milka ukus kaže – uvek postoje neki ukusi, a ja ću dodati i neki brendovi, koje za nijansu više volimo i koji su nam za nijansu draži. A često je upravo i sama strategija tih brendova zasnovana na sinergiji ova tri elemenata, pravilno doziranih i odmerenih da jedan drugog ne isključuju nego, naprotiv, osnažuju i iznova inspirišu.
Za Marketing mreža magazin tekst napisala:
Kristina Dimitrijević, Marketing Manager za Adria regiju i Bugarsku, Mondelēz International