Marketing mreža i Xiaomi uradili su seriju intervjua sa predstavnicima kompanija i agencija u Srbiji na brojne teme iz struke. Između ostalo, sa našim sagovornicima pričali smo o tome kako nastaju remek-dela i ko ih stvara, šta je potrebno za više od remek-dela, ali smo pričali i o uspesima i trendovima na tržištu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Stefan Dimitrijević, Brand Business Leader, L’Oréal Italy. Profesionalne fotografije urađene su sa Xiaomi 13 serijom telefona, koji su lansirani pod sloganom „Za više od remek-dela“.
Brendovi ponekada kreiraju remek-dela kroz svoju komunikaciju, ali šta je, po Vašem mišljenju, potrebno za više od remek-dela?
Za više od remek-dela potrebna je ta neka strast, nešto što ne može da se opipa. Nešto što ljudi samo osećaju. Mislim da je remek-delo nešto što može da se opipa. U smislu KPI-jeva, ali na kraju dana nešto posebno i čini više od remek-dela. Nešto što čini baš to što je više, beyond, što bi se reklo.
Kako nastaju remek-dela i ko ih stvara?
Najčešće ljudi stvaraju remek-dela. I to može da bude i Mikelanđelo, koji slika određeni Magnum opus. Ili takođe ljudi koji hodaju hodnikom i na kraju dana dobiju neku ideju u toku razgovora i kažu WOW ovo je genijalno!
Da li je brend “živo biće”?
Rekao bih da je brend živ entitet. Ne bih mogao da kažem da je živo biće kao čovek. Može da se personifikuje. Međutim, definitivno ima mnogo tu života, jer je brend priča, a priča, ona je živa!
Da li se uspešni brendovi rađaju slučajno? Zašto?
Moj moto za ovu godinu je definitivno – ništa nije slučajno. Ili što bi Italijani rekli „non è un caso“. Dakle, ne verujem da postoje slučajne stvari. Postoji minimum nekih slučajnosti. Međutim, kada se sklope i taj puzzles, što bi se reklo, mi razumemo da ništa nije slučajno.
Ko danas stvara brend – potrošači ili korporacije?
Praksa pokazuje da je najbolji ekvilibrijum, odnosno sinergije između korporacije i potrošača. Moraju korporacije da slušaju ljude, da bi došli do nekih dobrih rezultata. Takođe, praksa pokazuje ako se potrošači ne slušaju u jednom trenutku može da dođe do fijaska. Tako da bih rekao da je najbolja praksa ekvilibrijum, sinergija, balans.
Šta danas znači jak brend i kako ga izgraditi?
Jak brend je definitivno onaj koji je pomenut u prethodnom pitanju, a to je brend koji sluša potrošača. Dakle onaj koji ima naravno, određene korporativne ciljeve koje ispunjava. Međutim, u isto vreme onaj koji sluša potrošače što je consumer centric, što bi rekli na zapadu. Tako da definitivno jačina brenda mora da se opipa. Čak ne kroz finansije, nego kroz moć koja se oseti, a moći jeste remek-delo.
Video intervju pogledajte na linku ispod: