Marketing mreža i Xiaomi uradili su seriju intervjua sa predstavnicima kompanija i agencija u Srbiji na brojne teme iz struke. Između ostalo, sa našim sagovornicima pričali smo o tome kako nastaju remek-dela i ko ih stvara, šta je potrebno za više od remek-dela, ali smo pričali i o uspesima i trendovima na tržištu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Milica Milanović, Corporate Affairs Manager, Nestlé Adriatic. Profesionalne fotografije urađene su sa Xiaomi 13 serijom telefona, koji su lansirani pod sloganom „Za više od remek-dela“.
Mnoga remek-dela su prisutna u komunikacijskoj industriji, ali šta je, po Vašem mišljenju, potrebno za više od remek-dela?
U komunikacijama, kada kažemo remek-delo, prvo pomislimo na kreativnost, na estetiku. Međutim, ne mislim da je to dovoljno. Pravo remek-delo je, po mom mišljenju, ono koje pravi promenu – ili društvenu ili direktno kod potrošača, nešto što poziva na akciju i ima veći uticaj.
Kako nastaju remek-dela i ko ih stvara?
Remek-dela u komunikacijama ne stvaraju isključivo komunikacijski stručnjaci. Da bi nastalo jedno remek-delo, remek-delo od kampanje ili projekta, potreban je veliki tim ljudi u korporacijama. To je jedan cross-funkcionalni rad počevši od menadžmenta, preko nas iz komunikacija, pa do prodaje, nabavke, logistike i tako dalje.
Šta danas znači održivo poslovanje? Kako danas pomiriti održivost i profit?
Održivost i profit su zapravo već pomireni. Prvo, postati održiv je jedna skupa stvar, pogotovo kada ste jedna od najvećih kompanija na svetu. Zahteva mnogo procesa i promena. Međutim, kada sve sagledate, shvatite da se to zaista na kraju i isplati. I ne mislim samo finansijski, nego zaista u odnosu na to šta činite za okolinu, za društvo i za zajednicu u kojoj poslujete.
Kako društveno važne teme integrisati u komunikacijsku strategiju kompanije, a „ne pasti“ na klizavom woke terenu?
Biti iskren u tome što radite. Na početku, naravno, sagledati kakva je to zajednica u kojoj poslujete, šta je ono što je potrebno i to uskladiti sa vrednostima vaše kompanije. Zatim jednim sistematičnim radom biti potpuno otvoren. Otvoren u vidu ciljeva, u vidu onoga što hoćete da postignete i mislim da dolazite na teren gde nema klizanja. Koji je siguran!
Kako izmeriti uspeh woke kampanja?
Kada govorimo o samoj kampanji, naravno, tu su klasični načini za merenje uspešnosti – od reach-a, engagement-a itd. Međutim, ono što smatram mnogo bitnijim, to je poverenje potrošača. Mi konkretno u kompaniji Nestle sprovodimo istraživanja svake dve godine, odnosno tzv. Trust Index u okviru corporate equity monitora. Na taj način vidimo kako se naša kompanija pozicionira kada je u pitanju upravo to poverenja potrošača, a zasnovano na onome što radimo za zajednicu. Pored toga, bar u mojoj industriji, važan je i taj direktni odnos sa potrošačima. Kada se oni vama javljaju i kada vidite da oni znaju šta radite, pa to pohvale, daju mišljenje, to je prava stvar. Naravno, na kraju to vidite i kroz samu prodaju. Vi ste onda brend koji nije samo omiljen, ukusan, nego zaista ima poverenje vaših potrošača.
Video intervju pogledajte na linku ispod: