Subotička Infostud grupa nedavno je promenila ime u Inspira grupa, a svom najvećem biznisu koji se bavi zapošljavanjem prepustila ime Infostud. Ova informacija dočekana je sa velikim interesovanjem javnosti s obzirom na složenost i kompleksnost procesa rebrendiranja i to kompanije koja postoji više od 20 godina. Pod “kapom” Infostuda posluju čak četiri sajta za zapošljavanje: Poslovi Infostud, HR Lab, HelloWorld.rs i Startuj.com, dok pod okriljem Inspira grupa nastavljaju da se razvijaju vodeće digitalne platforme u oblasti automobilizma, nekretnina, prodaje delova i osiguranja. Istovremeno Infostud je ovih dana proslavio svoj 20. rođendan na tržištu rada u Srbiji, što je bio i dodatni povod za intervju sa Darkom Burčulom, šefom marketinga i PR-a Infostuda. Pitali smo ga kako je izgledao ceo proces rebrendinga iznutra, koliko ljudi je bilo angažovano, koliko dugo se ovaj proces planirao i šta su i Infostud i Inspira grupa dobili ovim promenama.
Zašto se Infostud grupa odlučila za rebrending i šta su vam po tom pitanju ključni ciljevi?
Primarni razlog je to što se oblast našeg poslovanja toliko raširila i dobila potpuno novu suštinu u odnosu na ono sa čime smo krenuli – tako da samo ime više ne predstavlja ono što smo postali. Sadašnja najveća domaća grupacija digitalnih biznisa odavno je prerasla informativni studentski bilten sa kojim smo počeli.
Ključni cilj je da postanemo prepoznatljivi kao grupa vodećih digitalnih biznisa u Srbiji koja pokazuje da je moguće izgraditi svetski digitalni kvalitet u domaćim uslovima i inspiriše najširu zajednicu na dalji razvoj.
Kako rebrending tačno da utiče na Infostud grupu, a kako na grupaciju sajtova Poslovi Infostud?
Poslovi.infostud grupacija je prihvatila ime po kojem je prepoznatljiva u najširim krugovima javnosti i poslovnoj zajednici – od sada se zovemo samo Infostud. Osim ove nominalne promene – želimo i da akcentujemo suštinsku transformaciju koju smo izneli – razvijamo se u pravcu centra za rešenja za tržište rada i jedinstveno mesto gde povezujemo poslodavce i kandidate kroz širok spektar proizvoda i usluga koje daleko prevazilaze postavku oglasa na našim sajtovima. Odavno smo prepoznati kao vodeći kanal za sve usluge u oblasti regrutacije, selekcije, employer brandinga – kao i za zapošljavanje i građenje karijere. Ovim rebrendingom postavljamo osnovu koja će nam omogućiti da se dalje razvijamo kako u oblasti novih usluga i tehnologija, tako i kroz povezivanja sa svim partnerima širom poslovnog i društvenog spektra. Jednostavno rečeno: nismo više samo oglasi i sajtovi – sada smo „one stop shop“ za sve što je u vezi sa tržištem rada.
Sa druge strane, dosadašnja Infostud grupa – koja obuhvata i vodeće digitalne platforme u svojim oblastima: polovniautomobili.com, 4zida.rs, prodajadelova.rs, osiguranik.com i ostale – dobila je potpuno novo, adekvatno ime i postala Inspira grupa.
Ove godine sajt Infostud slavi 20 godina poslovanja. Da li je slučajnost što se rebrending dešava kada i ovako važan jubilej?
Da li uopšte postoje slučajnosti? Dvadeset godina je prošlo a kontinuirani razvoj nas je doveo na poziciju gde se sada nalazimo – i ove dve činjenice su se odlično poklopile.. Rebrendingom slavimo našu tradiciju unapređenja, inovacija i razvijanja. Prepoznati smo po tome što razvijamo i unapređujemo naš poslovni sistem i tržišta rada u celini.
Koliko je bilo potrebno vremena da se sprovede proces rebrendiga i šta je bilo najteže na tom putu?
Sam projekat rebrendinga je počeo pre nešto više od godinu dana i bio je vrlo kompleksan – počevši od definisanja ciljeva i uspostavljanja partnerstva u traženju najboljih rešenja do implementacije na svim našim platformama koje obuhvataju 4 sajta, skoro 20 različitih društvenih mreža i mnogobrojne nedigitalne resurse. Istakao bih saradnju sa Design Buroom – agencijom koja nam je veoma pomogla da ispravno izrazimo povezanost svih elemenata našeg biznisa u prepoznatljivom, savremenom i kvalitetnom novom brend identitetu.
Verovali ili ne, najteže je bilo uveriti sve interne faktore da moramo da prihvatimo naš identitet koji je skoro celo tržište odavno prihvatilo i prepoznalo i definisati strategiju na osnovu toga. Sam marketinški posao je u odnosu na ovo bio mnogo lakši, bez obzira koliko je bio zahtevan.
U kojoj meri je rebrendiranje izazov za ceo marketing Infostuda?
Izazov je definitivno bio veliki i u jednom periodu je obuhvatio sve naše resurse. Obim posla je bio ogroman imajući u vidu koliko su kompleksne naše platforme i koliko intenzivno angažuju i komuniciraju sa korisnicima. Međutim, samim tim je i uspešno obavljen zadatak ogromna pobeda ne samo za marketing tim infostuda, nego za ceo poslovni sistem Inspira grupe.
Kakva su vam očekivanja, mislite li da će kandidati koji traže posao preko vaših sajtova, dobro odreagovati na novo ime i logo firme?
Za kandidate u ovom smislu nema nikakve promene – sajtovi preko kojih je celo tržište naviklo da se zapošljava i traži zaposlene – ne menjaju ni naziv ni adrese. Ono što se promenilo je mnogo čistiji, moderniji i pozitivniji dizajn koji treba da bude poveznica sa morem sjajnih mogućnosti koje svako od nas ima kroz razvoj karijere i pronalazak odgovarajućeg posla ili zaposlenog.
U Infostudu smo konstantno posvećeni unapređenju korisničkih iskustava na svim našim platofrmama pa to ostaje konstanta i sada. Ovo podjednako važi za poslovne korisnike i kandidate koji traže pravo zaposlenje.
Šta vas je naučilo iskustvo u marketingu, u kojoj meri rebrendig utiče na poslovanje kompanije koja je već lider na tržištu zapošljavanja u Srbiji?
Rebrending je potreban kako bi svaki brend bio aktuelan i u skladu sa društvom i okolnostima koje se stalno menjaju. Ipak, najbolji brendovi poput Infostuda uvek ostaju verni svojoj suštini i osnovnim vrednostima. U našem slučaju to znači da ostajemo posvećeni povezivanju kandidata sa odgovarajućim kompanijama, pomaganju da se se kandidati profesionalno ostvare i izgrađuju svoje karijere i da insistiramo na unapređenju tržišta rada u Srbiji kroz primenu najboljih svetskih poslovnih praksi.
Kakve su vam procene za narednu godinu sa aspekta ponude i potražnje poslova na domaćem tržištu radne snage?
Bez obzira što ulazimo u godinu neizvesnu sa više aspekata – geopolitički, inflatorno, sirovinski i u smislu opstanka globalnih lanaca snabdevanja – izvesno je da će na našem tržištu i dalje biti evidentan nedostatak kvalifikovanih kadrova za veliki broj zanimanja. Prvenstveno u IT sektoru, u oblasti specijalizovanih profesionalnih zanimanja, kao i onih poput električara, frizera, vodoinstalatera, vozača…Vodeće kompanije će sigurno iskoristiti nezivesnost da privuku i zadrže deficitarne kadrove koji će im, kada tržište prevaziđe faktore rizika, pomoći da zadrže liderske pozicije. U tom smislu, očekujem dalji nastavak ulaganja u unapređenje procesa za privlačenje kadrova i employer branding.
Da li će poslodavci više nego ikad u narednoj 2023. biti na mukama da zadrže zaposlene. I, koji bi model u rešavanju ovog problema mogao da se pokaže kao uspešan?
Najbolji ljudi će nastaviti da imaju globalnu perspektivu i slobodu izbora – i u tom smislu domaći poslodavci moraju da nastave sa snažnim ulaganjem u ključne HR procese unutar kompanija. Drugi i obavezni faktor ovih aktivnosti je, naravno, komuniciranje ključnih karakterisika svojih organizacija iz ugla zaposlenih. Kao društvo moramo da promenimo paradigmu razmišljanja o radnoj snazi kao nečega čega imamo u izobilju i prihvatimo realnost da je svaki zaposleni vredan, da treba ulagati u zadržavanje, razvoj i zadovoljstvo svih zaposlenih u naših preduzećima.
Kada se to dogodi, shvatićemo da smo se, skoro preko noći, obreli u zemlji u kojoj je mnogo lepše raditi i u kojoj smo svi daleko zadovoljniji kao pojedinci.