Povodom konkursa Mark Awards (powered by PepsiCo), a kako bi dodatno promovisali njihove potencijale i uspehe, uradili smo seriju intervjua sa nominovanima za ova prestižna priznanja. Danas, za naš portal, govori Tijana Bejatović, Direktor Departmana za interne komunikacije, NIS.
Kako danas merimo uspeh internih komunikacija?
Merenje efikasnosti internih komunikacija i njeno dokazivanje stejkolderima je goruća tema godinama unazad. Ne postoji jasna formula i svako od nas ima neki svoj model merenja. Uglavnom merenja počinju i završavaju se sa merenjem utrošenih resursa, realizacijom planova i, naravno, “reach-a” i “engagement-a” tj da li smo doprli do naše publike i u kojoj meri. Međutim, ono što je “sveti gral” merenja uspeha internih komunikacija je da nađete način da izmerite “ponašanje” zaposlenih. Svaka komunikacija mora da ima jasan cilj, tj. šta želimo da zaposleni misle i kako da se ponašaju kada prime tu informaciju. To na primer može biti broj popunjenih anketa ili smanjen broj nezgoda. Za kraj, ključno je kad šta merite. Prva dva mogu da se mere svaki dan, ali za promenu ponašanja ljudi potrebno je vreme, nekad i godine.
Da li živimo u eri krize talenata? Zašto?
Interne komunikacije su još uvek nejasno profilisana struka, i u svetu, pa i kod nas. U tom smislu, talenti se u ovoj oblasti tek razvijaju – i komunikatori, ali i njihovi ključni stejkholderi kao što su kompanije, lideri, PR, kreativne i istraživačke agencije.
Tri ključna trenda u oblasti internih komunikacija u 2022.
1. Reč “ne” je definitivno prvi trend – “ne” sadržaju za zaposlene koji nema nikakav konkretan smisao za njih; ne komunikaciji “forme radi” samo da bismo rekli da je nešto iskomunicirano, ne komunikaciji projekata/programa koji su loši. Komunikacija nije lek za nedostatke, već alat da se podstakne dobro.
2. Fokus na “employee experience”, ne “engegement“
3. Metrika – dokazati vrednost internih komunikacija za biznis, ROI uloženih napora
Na koji uspeh u karijeri ste najponosniji?
Na jednu malu kampanju koja je napravila velike promene. U pitanju je projekat “Ja imam ideju”, a cilj kampanje je bio da podstaknemo zaposlene da daju ideje za unapređenje biznisa. Program je lansiran 2014.godine i do sada je sakupljeno preko 4500 ideja, od kojih je realizovano preko 500, sa efektom od oko 5 milijadri dinara. Danas je “inovativnost” jedna od naše četiri korporativne vrednosti, program “Ja imam ideju” živi i dalje, a unapređenje procesa je naša svakodnevnica.
Spisak svih nominovanih dostupan je na sajtu mark-awards.rs