U poslednje vreme sam uspela da savladam svoj otpor prema TikTok plesovima i lipsinku i posvetim malo vremena ovoj platformi. Iako se moje emocije prema pomenuta dva oblika izražavanja nisu promenile, otkrila sam veliki broj kreatora koji su me zabavili svojim sadržajem, originalnim idejama i nastupom. U pitanju je sadržaj koji podrazumeva dobro napisane skečeve i storitajmove. Izdvojiću tri kanala koja su mi posebno interesantna.
Šta ja gledam?
Elis Majers je nedavno postala viralna, zahvaljujući svojoj priči o najgorem prvom dejtu. Generalno su joj sve priče zanimljive i meni (i milionima koji ih prate) izrazito duhovite. Čak sam primetila da bih ja tako pripovedala u idealnom svetu. Editovanje koje prati video daje dodatnu dinamiku njenom smirenom glasu i apsurdnim zaključcima. Neću da prepričavam, ukoliko vas uvuče dejt priča, imate ceo kanal da uživate.
Laura Vajli (recimo da se tako čita) je kanadska tiktokerka koja se bavi biznis komedijom, konkretno radom u korporaciji. Evolucija rada od kuće koju predstavlja u videima je blago karikirana, ali, ako ćemo iskreno, ne deluje toliko daleko od realnosti. Razgovori s terapeutkinjom u kojima deli svoje najveće traume takođe zvuče poznato.
Edrijen Blis je ranije imao aktivnu YouTube karijeru, ali mislim da su kratki videi njegova idealna forma. Ideje koje ovaj čovek ima su… neočekivane. Često parodira scene i likove iz istorije i praistorije, pa možemo da vidimo kako zločinci koriste krštenje kod Jovana Krstitelja da speru sa sebe sve grehe, kako dinosaurus upoznaje svog potomka kokošku, a tu su i skečevi s vrlo zanimljivim obrtima, poput ovog gde spermatozoid nailazi na nešto što misli da je jajna ćelija. U svakom slučaju, volela bih kad bi ovaj čovek bio kreativni direktor negde pa da ima ovako sumanute ideje i za reklame.
Šta se gleda?
Ispitivanje koje je sproveo SEMRush podrazumevalo je analizu 300 najgledanijih tiktokova kako bi se utvrdili postojeći šabloni i definisalo šta ima veće šanse da bude popularno. Iz ovoga i mi koji se bavimo marketingom možemo nešto da naučimo.
Prvo što je očigledno jeste da sadržaj koji deluje organski bolje prolazi, tako da, ako ste brend, treba da kreirate sadržaj koji izgleda kao da ga je radila obična osoba. Ovo smo svi negde i znali, sada samo dobijamo potvrdu. Kad smo kod osobe, potrebna vam je osoba, tako da ćete morati da imate junaka svog klipa. Od analiziranih videa, najbolje prolaze oni gde osoba gleda u kameru (51%), a zatim oni gde gleda u drugu osobu (33%). Pretpostavićemo da u ovom drugom slučaju verovatno može da „gleda“ i u sebe u drugoj ulozi.
Emocije koje analizirani tiktokovi izazivaju dominantno su sreća i iznenađenje (u čak 82% analiziranih videa). Nećemo reći ništa o tome kako možda TikTok upada u zamku toksične pozitivnosti, to je tema za neki drugi tekst, možda je ovde ipak ključna potreba za eskapizmom.
Čak 83% viralnih tiktokova dolazi od neverifikovanih kreatora, tako da algoritam definitivno daje priliku svakome da bude viđen.
Što se tiče žanra, najpopularniji su humoristični videi, zatim oni koji sadrže ples, pa ljubimce. Određeni videi mogu da kombinuju žanrove, tako da u slučaju da vaša mačka igra i pritom uradi nešto smešno, šanse za uspeh su vam sjajne. 56% viralnih tiktokova ima muziku kao primarni pozadinski zvuk, ali treba imati u vidu da je to jedva više od polovine, a da je platforma primarno bila vezana za muziku. Dakle, očigledno je da raste uticaj ljudske reči i, pretpostavićemo, priče koju možete da ispričate, u prilog čemu govori i produžavanje trajanja videa na platformi.
Autorka teksta: Natalija Jovanović, Senior Content Manager, FCB Afirma