today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Šta kolege iz marketinga mogu da nauče sa Spark.me konferencije?

Od kada sam prošle godine prvi put bila na Spark.me ne planiram da propustim ni jedan sledeći. Definitivno je jedna od najboljih regionalnih konferencija koja dovodi svetske govornike, širi vidike i okuplja divne ljude, a pri tom se dešava na obali mora.

Nisu svi predavači iz sveta marketinga niti je ova konferencija tematski samo o tome ali okuplja fantastične govornike koji nesebično dele svoje svetsko iskustvo i znanje. Teme su uvek relevantne za današnjicu, a bogami i za budućnost jer ovi ljudi zapravo i dolaze iz budućnosti, koja kod nas stiže malo sporije. Na pitanje šta je bilo posebno korisno za nas koji se bavimo marketingom i komunikacijama odgovoriću kroz par primera:

Kako doći do 20 miliona pratilaca na društvenim mrežama?
Najjednostavnije predavanje o tome kako graditi mrežu pratilaca na društvenim mrežama održao je mađioničar koji ima 25 godina i na svojim društvenim mrežama ima više od 20 miliona pratilaca – Julius Dein. Pošto se dečko zapravo bavi magijom, a ne marketingom, pričao je vrlo jednostavno i ukratko objasnio da:

  • Dobar sadržaj je mnogo bitan ali nakon što kontinuirano kreirate takav sadržaj, morate da se aktivno bavite njegovom distribucijom
  • Distribucija sadržaja podrazumeva da treba da pronađete influensere i ljude koji imaju mnogo više pratilaca od vas i koji su voljni da podele vaš sadržaj i promovišu vas. Kako: targetirajte sve te ljude i pišite im – predstavite se i ljubazno ih zamolite da podele vaš post/video/tekst ako im je zanimljiv. Često nećete uspeti u tome, ali:
  • Budite uporni i istrajni i stalno kreirajte nov, kvalitetan sadržaj

Da li je dobro ili loše koristiti veštačku inteligenciju u komunikaciji sa klijentima/korisnicima/kupcima?
Bilo je malo oprečnih mišljenja o veštačkoj inteligenciji. Jedno je da ako želite da imate baš dobru podršku za vaše klijente morate da lično komunicirate sa njima i da slušate šta vam pričaju. Peter Shankman je pričao o tome kako je podrška klijentima u kompanijama toliko loša da ako se samo potrudite da bude malo iznad proseka, vi ćete oduševiti vaše korisnike. Ne možete da kažete vašoj publici da vam je stalo do njihovog mišljenja i želite da čujete povratne informacije, a da im šaljete mejlove sa adrese „do-not-reply“ i pustite automatskog bota da razgovara sa njima.

Sa druge strane, Jeremiah je pričao o tome kako nove generacije zapravo očekuju da će razgovarati sa robotom tj. chat botom tj. veštačkom inteligencijom kad komuniciraju sa kompanijama. Skrenuo je pažnju da dolazi vreme kada će se sve što može automatizovati i da treba da se postaramo da to ne budemo mi.

Da li ljudi zaista imaju manje pažnje?
Mnogo predavača je spomenulo čuveni attention span ili činjenicu da svi pričaju o tome da danas čovek ima sve manje pažnje, pa smo postali kao zlatne ribice. Brian Fanzo je nekoliko puta naglasio da ljudi nemaju problem sa pažnjom već sa našim lošim sadržajem. Odličan primer za to je gledanje serije po celu sezonu ili čak više sezona odjednom. Baš zato što živimo u doba kada je previše informacija oko nas, moramo da pružamo kvalitetan, originalan, inovativan i koristan sadržaj da bismo bili primećeni i da bismo zavredili pažnju publike. Takođe je pričao o tome da mi nismo tu da bismo nešto prodali već da bismo uspostavili poverenje sa našim klijentima i zato treba da pričamo SA njima a ne samo KA njima.

Kako privući pažnju?
Kad smo kod privlačenja pažnje, ubedljivo najinteresantnije primere dao je Sam Conniff, autor knjige Be More Pirate. Govorio je o profesionalnom kršenju pravila i kako su, uprkos drugačijem verovanju, pirati zapravo bili kul likovi koji su se borili za pravedne stvari na originalan način. Ako želite da budete primećeni morate da budete hrabri i da nekad uradite nešto mimo pravila, jer u suprotnom nećete ništa promeniti niti ćete se istaći. On je samoinicijativno napravio ogromnu reklamu za svoju knjigu koju je bez dozvole postavio na zgradu svoje izdavačke kuće. To je, naravno, privuklo ogromnu pažnju medija a i poznatih ličnosti poput Ričarda Brensona koji je pohvalio njegov pristup „ask for forgiveness not for permission“ (Nekad je bolje izvinite se posle nego tražiti dozvolu pre, ako znate da je nećete dobiti). Jedna od najcitiranijih rečenica sa konferencija je njegova: „Nekad kada čujete NE, pretvarajte se kao da ste čuli kreni“

Šta stoji iza marketing uspeha kompanije LEGO?
Jedan od fantastičnih predavača koji je imao odličan govor i vidi se da zna o čemu priča bio je Lars Silberbauer koji je, između ostalog, bivši direktor video i internet marketinga komapnije LEGO i spomenuo neke od najinteresantnijih kampanja – #Kronkiwongi i saradnju sa Facebook-om i Google-om.

Vrlo inspirativna konferencija, mnogo novih primera, ideja i motivacija za nas iz sveta komunikacija ali i za ljude iz drugih branši. Nadam se da se sledeće godine vidimo tamo, jer bliže a kvalitetnije konferencije nema 🙂

Do tada, još par tekstova na ovu temu možete naći na mom blogu i na Delta Holding blogu.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Ana Brzaković, Menadžer za eksterne komunikacije, Delta Holding

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!