Konsultantsko-revizorska kompanija Deloitte održala je pre dva dana, u beogradskom hotelu Hyatt, konferenciju pod nazivom TMT trendovi u 2012. godini. Na konferenciji je predstavljeno Deloitteovo globalno istraživanje koje je formulisalo ključne trendove u oblasti tehnologije, medija i komunikacija u 2012. godini.
Istraživanje je utvrdilo da će uprkos krizi, prodaja potrošačke elektronike i dalje rasti. Očekuje se da, u tekućoj godini prodaja pametnih telefona čija je cena do 100 dolara, dostigne 500 miliona primeraka. Primena tehnologije komunikacije u bliskom polju (Near Field Communications, NFC) biće nastavljena i očekuje se da ta tehnologija dostigne broj od 200 miliona korisnika.
Takođe, prodaja tablet računara nastaviće da raste u ovoj godini, sa naglaskom na to da će većinu kupiti privatni korisnici.
Deloitte predviđa da će upravljanje velikom količinom podataka postati globalni trend ove godine. Dok je u 2009. bilo vrlo malo projekata sa velikom količinom podataka, očekuje se da će do kraja 2012. godine više od 90 odsto najuspešnijih svetskih kompanija (sa liste Top 500 časopisa Fortune) pokrenuti inicijative za upravljanje velikom količinom podataka.
Iako je Internet postao sveprisutan kao medij za prenos podataka među korisnicima, ograničenja mobilnih i fiksnih mreža nateraće većinu njih da koriste bežične veze kratkog dometa. Ovde se najčešće koriste infracrvena i Bluetooth tehnologija, tako da se očekuje dalji rast ovakvog načina za prenos podataka. Analitičari predviđaju da će u 2012. godini oko jedan odsto podataka biti preneseno direktno između uređaja, bez korišćenja mreže.
Prema Deloitteovim predviđanjima u 2012. godini globalno tržište oglašavanja nastaviće da raste po stopi od pet odsto, s tim da će stope rasta Internet kampanja vezanih za određenu robnu marku nadmašiti rast tradicionalnog oglašavanja. Sve više kompanija će prelaziti na takav način marketinga, smatraju analitičari.
U 2012. godini oglašivači će usmeriti pažnju i na neuromarketing. Ta kontroverzna tehnika već je dobila zamah u prehrambenoj industriji, gde utiče na izgled ambalaže ili čak ukus proizvoda. Metoda se koristila i prilikom istraživanja da li korisnici društvenih mreža imaju snažnije razvijene regije mozga zadužene za društvene odnose. Neuromarketing će postati ključni alat za oglašivače, ali će se i dalje koristiti u paketu sa drugim tradicionalnim medijskim alatima, navode analitičari kompanije Deloitte.
Izvor: PC World Micro