Marketing mreža pokrenula je anketu na teme – Internet za mala i srednja preduzeća, online komunikacija, content marketing, izgradnja brenda na globalnoj mreži itd. Naši čitaoci postavili su nam pitanja, a u narednom periodu objavićemo odgovore relevantnih sagovornika.
Na pitanje – Zašto bi moja firma trebala da ima više zakupljenih domena? Ukoliko imam više zakupljenih domena (.com, .rs, .срб) da li to povećava vidljivost mog sajta na pretraživačima?, odgovara Lazar Bošković, marketing i PR konsultant, AgitPROP:
Posedovanje više internet domena od strane jedne firme je preporučeno za sledeće slučajeve:
- Ako ste firma koja posluje samo na lokalnom tržištu – registrujte nacionalni domen, u većini slučajeva biće vam dovoljan.
- Ako ste firma koja posluje u više zemalja – registrujte nacionalne domene za svaku od država, a imajte i međunarodni domen kao globalnu adresu matične kompanije.
- Ako želite da zaštite svoje brendove (ako ih imate) – registrujte SVE domene koje možete da priuštite, a koji sadrže nazive tih brendova.
- Ako želite da zauzmete ključne reči – registrujte i sve još uvek slobodne domene koji u nazivu sadrže vama bitne pojmove.
Što se rezultata na pretraživačima tiče, sam broj registrovanih naziva domena ne povećava vidljivost, ali je odabir domenskog prostora značajan zbog toga što:
- kada se pretražuje Srbije, Gugl u rezultatima pretrage daje prednost sajtovima na lokalnim, nacionalnim internet domenima, kao što je naš .RS, iz prostog razloga što pretpostavlja da su korisniku bitnije informacije iz zemlje u kojoj se trenutno nalazi;
- utiče na percepciju u očima posetioca internet sajta, jer kompanija registracijom nacionalnog domena jasno pokazuje da je sajt na tom domenu namenjen baš tom tržištu, na lokalnom jeziku i sa ponudom proizvoda ili usluga baš za tu zemlju.
Više informacija o domenima pronađite na sajtu http://www.domen.rs/