Facebook grupe – koncept za koji smo se do relativno skoro pitali zašto nam stoji na platformi tako beskoristan, vremenom dobija svojih 5 minuta bitnosti, koje i dalje traju.
Verujem da se Facebook korisnici, koji su tu od samih početaka, sećaju perioda kada smo lajkovali što više stranica dnevno, koje i nisu imale baš mnogo smisla mimo dobre fore u naslovu. Većina tih stranica nije zaživela, neke su se i prodale, a u međuvremenu počeli smo preporučujemo i ubacujemo jedni druge u Facebook grupe, jer se u njima može pročitati nešto pametno, dobiti korisna informacija, pitati za savet i iskustva.
Ako su korisnici u Facebook grupama, gde su brendovi?
Brendovi su i daje većinski na svojim stranicama, obraćaju nam se iz Ads Manager-a. Razlozi za to su mnogobrojni, od onih da Facebook grupe kod nas nisu toliko značajne, do velikog znaka pitanja zašto plasirati sadržaj koji ne može da se sponzoriše.
Dok nam Ads Manager diktira koncept digitalne strategije, tamo negde u Facebook grupama ljudi pričaju o sebi i brendovima. Zato hajde da pogledamo 3 glavna razloga zašto bi trebalo da u svojim 2020. strategijama ostavite prostora i za grupe:
1. Facebook algoritam – Znamo svi tu priču: Facebook je odlučio da više uloži u personalizaciju feed-ova, omogući ljudima da zaista vide sadržaj koji je njima relevantan, dok je na nas prebacio lopticu da objašnjavamo klijentima zbog čega moraju da daju više novca na oglašavanje, da li organski reach postoji, da li je content kralj i koje su njegove granice. U toj personalizaciji, Facebook grupe odnose pobedu nad stranicama brendova. Prosta jednačina: ljudi postaju deo grupa, koje se formiraju oko tematike koja je njima interesantna. Nezavisno od toga da li su pasivni ili aktivni članovi, ukoliko prate objave u određenim grupama, iste će videti na vrhu svog feed-a kao nešto što je njima lično interesantno, a ne nametnuto iz Ads Manager-a. Ovaj trend je evidentan u 2019. godini i sigurno će se nastaviti i u 2020.
2. Komunikacija – I ovo nam je svima poznato: Brendovi treba da pričaju priču, razgovaraju sa svojim ciljnim grupama i tako stvore poverenje i stabilnu bazu pratilaca. Onda smo uključili influensere da pričaju priču brenda, dok nije i tu započela debata oko poverenja u makro i mikro influensere. Poverenje u brend na temelju iskustva ljudi koje smatramo relevantnim sve više se pomera u pravcu razgovora u Facebook grupama. Korisnici će nas kontaktirati na stranici, ostavljaće komentare i lajkove, ali se uviđa trend razvijanja konkretnijeg razgovora o brendu u grupama sa ljudima sličnih interesovanja. Ukoliko je suština digitalizacije marketing pristupa u dvosmernoj komunikaciji, onda je razumljivo zbog čega se ne možemo zadovoljiti engagement-om na stranici i zašto moramo diskustovati sa našom ciljnom grupom na mestu gde se osećaju prijatnije da iskažu svoje potrebe i nedoumice.
3. Konverzije – Zapravo je moguće ostvariti konverzije iza kojih ne stoji određena suma novca u Ads Manager-u, ali je za to potrebno vreme tokom kojeg ćete postati neko ko je u grupama prepoznat kao dovoljno relevantan i čiji će CTA dovesti do konverzija. Sponsored post zamenite pin-ovanjem unutar grupe sa usko targetiranim i angažovanim korisnicima i nastavite dalje sa edukacijom kroz diskusiju.
Facebook grupa neće eliminisati stranice brenda, niti je to njihova inicijalna suština. Content jeste kralj, “samo” je potrebno strateški pristupiti osmišljavanju načina njegovog plasiranja i iskoristiti sve mogućnosti koje nam stoje na raspolaganju. Pratimo, osluškujmo, razgovarajmo sa našim ciljnim grupama gde god se one nalaze.
Zbog svih izazova sa kojima će naše strategije suočavati, vidimo se i u Facebook grupama u 2020.
Piše: Ljiljana Polić, Social Media Team Lead, Degordian Srbija