Početkom godine dosta se pisalo i predviđalo o ulozi vizuelnog u digitalnom marketingu. Jedno je bilo sigurno – da će s vremenom biti sve važnije. To se i dogodilo, odnosno trenutno je njegova uloga ogromna.
Prema određenim istraživanjima, u proseku je pažnja koju odrasla osoba posveti pojedinom sadržaju samo 2,8 sekunda. U digitalnom marketingu to je onaj period u kojem imate priliku pridobiti pažnju korisnika – ili je izgubiti. Ovako kratak period nije dovoljan da netko pročita ovu rečenicu do kraja, a kamoli u celosti koncentrisano konzumira longread štivo, iPad magazin od njegove prve do poslednje stranice ili pak ebook. Kako digitalni marketing savladava tu, nazovimo je, prepreku?
Svesni ove činjenice i načina na koji ljudi konzumiraju digitalne sadržaje – da su slike i video postali dominantan vid komunikacije – kompanije su tome počele prilagođavati svoje content-marketinške, a samim tim i digitalne strategije. Fokus prezentacija proizvoda i usluga dobrim je delom premešten s pričanja (pisanja) o njima na inovativno pokazivanje šta su oni i kako se njima služiti. Ovim tekstualan sadržaj nije izgubio na kvalitetu, naprotiv upotpunjen je novom dimenzijom – onom vizualnom – koja mnogo intenzivnije zaokuplja pažnju konzumenata.
Ljudi su vizualna bića – do 90 odsto informacija koje dopiru do našeg mozga predstavljaju vizualne informacije. U skladu sa tim, digitalni marketing sve više pažnje ulaže u njegov vizuelni segment, kreirajući one sadržaje koji će brzo (u vremenu kraćem od 2,8 sekunda) zadobiti fokus korisnika i naterati ga da što više vremena provede uz ono što se prezentuje. Sadržaj s kvalitetnim vizualnim elementima nije samo odličan „mamac“ za privlačenje pažnje korisnika već se i češće deli na društvenim mrežama i drugim digitalnim kanalima.
Kreirajući atraktivne vizuelne sadržaje koji se sastoje od kompleksnih informacija koje korisnici mogu u vrlo kratkom roku apsorbovati, digitalni marketing u koraku je s navikama internet korisnika čija je pažnja često vrlo raspršena s obzirom na količinu informacija s kojima su svakodnevno u kontaktu. Kreativno dizajnirana infografika koja prezentuje određene informacije zasigurno će privući više klikova i biti više deljena od članka koji se sastoji od istih informacija, ali samo u tekstualnom obliku. Video infografika imaće jednako dobre učinke, ako ne i bolje. Sam video, ako je kvalitetno napravljen, može biti generator velikog angažmana, a važnost uloge fotografija na, na primer, blogovima ne treba dodatno naglašavati.
Značaj vizuelnog nije novost u marketingu, no u digitalnoj eri itekako dolazi do izražaja i pozicionira se kao “iskra” koja će “zapaliti” korisnika za pojedini sadržaj tako što će ga brže emocionalno involvirati i zaokupiti.
Ceo tekst pročitajte na blogu Jasno&Glasno.
P.S. U ovom tekstu namerno nisu korišćene fotografije kako bi se istaknula njihova važnost.