Marketing mreža raspisala je konkurs za nacionalne strukovne nagrade KAKTUS 2016. Tim povodom razgovarali smo sa Ivanom Janičićem Westrveenom, Senior Copywriterom agencije Publicis Beograd, koja je prošle godine osvojila nagradu KAKTUS 2015 u kategoriji OUTDOOR u integrisanoj kampanji za kampanju „Nescafe 3u1 Start Here“ (klijent: Nestle Adriatic).
Šta Vas je motivisalo da prijavite radove na KAKTUS 2015 i šta biste savetovali onima koji to planiraju da učine ove godine?
Pojava novog festivala kreativnosti, posebno na sceni kakva je naša, predstavlja veliko uzbuđenje i izazov. To je prilika da agencije ideje oprobaju u konkurenciji svog tržišta i tako samo tržište dobija podstrek da se razvija. Moj savet je uvek, budite drski u svojoj hrabrosti jer u našem svetu okviri postoje da bi se bojilo van njih.
Šta se, po Vašem mišljenju, podrazumeva pod kvalitetnom kampanjom i idejom koja opstaje? Koje kampanje osvajaju nagrade?
Sa inovacijama, posebno u onlajn medijima, svet advertajzinga u poslednjih nekoliko godina sve brže postaje sve uzbudljivije mesto. Ali baš u takvom svetu komunikacija, ne smemo zaboraviti ulogu velikih ideja. Jer ono što danas zovemo digitalna revolucija samo je drugo ime za kreativnu evoluciju. Zato će kampanje koje uspešno integrišu moćne ideje zasnovane na autentičnim insajtima u nove kanale komunikacije nastaviti da osvajaju nagrade, kao i naše emocije i pažnju.
Šta nagrade znače za agencije i koliko su važne?
Oduvek postoji jedan neprirodan jaz između „festivalskih“ i ideja „za klijenta“. Suština je da bi svaki klijent od svoje agencije trebalo da dobija ideje vredne festivala. A sa strane biznisa, svaka nagrada koju agencija osvoji, klijentu bi trebalo da bude veliki znak uzvika o onome što agencija može da mu pruži.
Na koji način po Vašem mišljenju festival KAKTUS utiče na razvoj struke i tržište marketinških komunikacija u Srbiji?
Festivalska pozornica je u Srbiji, za razliku od drugih zemalja regiona, do skora bila prilično statična. Zato je razvoj jednog svežeg festivala kao što je Kaktus veliki podsticaj našoj industriji i novi prostor za kreativnost Srbije da razvija samopouzdanje, raste i sazreva.
Jedan trend koji će obeležiti 2016. u Srbiji – koji je to, po Vašem mišljenju, i zašto?
Jedini trend koji se sa sigurnošću može predvideti, i to ne samo za 2016. već i godine koje dolaze, je da će se trendovi smenjivati munjevitom brzinom upravo zbog sve većeg prostora koji tehnologija zauzima u svim sferama naših života. Što se raspon pažnje naše publike bude smanjivao to će i ono što joj pažnju privlači morati sve brže da se obnavlja. Ovo mora dovesti do suštinske promene u dinamici reakcija i procesa odlučivanja, kako bi brendovi najzad uspeli da talase promena stvaraju i predvode mesto što ih samo prate.