Mihailo Ponjavić, direktor prodaje Media Impact Srbija, specijalno za Marketing mrežu govori o kreativnoj upotrebi medija, Noizzu, ali i kako milenijalsima plasirati „teške“ teme.
Nedavno ste pokrenuli Noizz, novi i potpuno drugačiji medij na našem tržištu. Šta možemo da očekujemo, koja je ključna ideja Noizza i šta će on doneti medijskom tržištu Srbije?
Noizz.rs je medijska platforma koja je nedostajala našem tržištu. Kompanija Ringier Axel Springer je već uspešno lansirala Noizz u Poljskoj i Slovačkoj, a uskoro slede tržišta u drugim zemljama. Svojom formom, izborom tema, autora ali i tonom komunikacije, razlikuje se od ostalih portala na našem jeziku. Ideja nam je bila da čitaocima obezbedimo mesto na kome će naći teme koje ih zaista zanimaju, način da se zabave i informišu, bez neprikladnih sadržaja kojima je zatrpan medijski prostor i koje naša cilja grupa doživljava sve više kao „spam“ i želi od njih da pobegne. A do te ciljne grupe stižemo snažnom podrškom social media influensera koji su stali iza ovog projekta prepoznavši kvalitet takvog sadržaja i koji ce biti „glas“ brenda.
Ciljna grupa Noizza su milenijalsi. Kako milenijalsima plasirati “teške” teme i kako im zadržati pažnju?
Mi smo ciljnu grupu zapravo definisali kao „Generacija C – Connected“. Definitivno je način segmentiranja ciljnih grupa na osnovu uzrasta prevaziđen, jer ono što nas povezuje nije činjenica da smo određeno godište, već da imamo ista interesovanja i sličan životni stil. Naša ciljna grupa su ljudi koji su uvek online, jako su informisani, znatiželjni i otvoreni za nove stvari, ali sa druge strane i prezasićeni informacijama i oglasnim porukama, pa je jako važno da im se obraćamo precizno, kratko, jasno i zanimljivo, kako bismo zadržali njihovu pažnju. Iako je Noizz.rs „živ“ tek nekoliko nedelja, već imamo jako dobru posetu i zadovoljni smo prvim reakcijama.
U poslednje vreme često se priča o kreativnoj upotrebi medija. Šta uopšte znači taj termini i da li, po Vašem mišljenju, postoje “čarobna rešenja”?
Bilo bi jako lepo da postoji „čarobno rešenje“, naš posao bi onda zaista bio lak. Naravno da to nije slučaj. Ono što je jasno je da pristup oglašavanju postaje komplikovaniji, upravo zbog „šume“ medijskih poruka koje se bore za našu pažnju. Klijenti, agencije (kako kreativne tako i medijske) ali i same medijske kuće sve više prepoznaju činjenicu da se medijskim kanalima mora pristupati pažljivo – ne samo kad se radi o pronalaženju idealnog medija miksa u smislu troškova i rezultata, već i u pronalaženju potpuno novih komunikacijskih kanala kao i načina da se oni postojeći koriste na nov i kreativan način. Ali ono što će na kraju dana jedino ostaviti utisak na krajnjeg korisnika je emocija i ideja koja stoji iza nje.
Ljudi sve ređe klikću na banere, čitaju print oglase itd. Mogu li agencije, klijenti i mediji danas ići starim utabanim putem – od briefa i strategije do klasičnih oglasa, banera, bilborda itd? Da li se išta danas promenilo iz perspektive medijske kuće?
Stari put se i dalje donekle koristi, jer tržište se ipak ne može promeniti preko noći. Ono što je međutim jasno je da sve više klijenata uviđa potrebu da se svakoj kampanji pristupi na nov „tailor made“ način. Upravo to je velika šansa za medijske kuće – zahvaljujući tome da mi najbolje poznajemo svoje proizvode, čitaoce, ali i tehnološka rešenja (na prvom mestu kad se radi o online svetu), u prilici smo da oglašivačima ponudimo najkreativnija ali i najisplativija rešenja.
Koje trendove u medijskoj industriji možemo očekivati u 2017. godini?
Rast udela digitala u media miksu biće uzrokovan prvenstveno mobile oglašavanjem jer pokazatelji su više nego jasni kolika je migracija sa desktopa ka ovom kanalu. Takođe web video advertising postaje prepoznat kao komplementarni deo TV kampanja sa dodatnim benefitima prisustva na onlineu u vidu pre svega jasne i precizne analitike, prisustva samo jedne oglasne poruke umesto mora istih u reklamnom bloku i to na željenom video sadrzaju po koji korisnik dolazi. Native advertising konačno poprima željeni standard na tržištu, tj. počinje bitno da se razlikuje od klasične PR objave donoseći klijentima dodatnu vrednost vezivanjem njihovog brenda za kvalitetan i intresantan sadržaj.
Intervju uradila: Ivana Parčetić Mitić