Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima najvećih kompanija u Srbiji na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Smiljkom Dokić Jeremić, direktorkom marketinga Erste banke.
Koliko je za vas kao klijenta važno da imate pregled poslovanja agencija u Srbiji? Koliko vam je važno sa kim ćete raditi i ko će vam biti partner u oblasti marketinških komunikacija?
Veoma je važno da klijent ima jasnu situaciju koje agencije posluju u Srbiji, kako su organizovane, sa koliko uspeha rade, ko su stručnjaci koje zapošljavaju ili angažuju i koji obim aktivnosti pokrivaju. Naime, tehnološka dostignuća na dnevnom nivou sustižu aktuelnu praksu i od agencija se očekuje da te trendove prate i da klijente adekvatno usmeravaju. Nekada je kreativnost bila ključna, a mi smo zaista uvek imali dobre i kreativne agencije u kojima su radili izuzetno kreativni ljudi. I dalje je važno da se klijentu ponude originalna i kreativna rešenja. Ali ono što se zaista očekuje od agencija jeste znanje, iskustvo i izuzetno poznavanje poslovanja klijenta i branše u kojoj posluje. Kada birate agenciju, pre svega vodite računa o tome da li poznaje industriju klijenta. Vodite se uspesima i iskustvom koje agencija postiže u određenoj branši. Agencija mora biti ravnopravni partner klijentu, proaktivna, angažovana, sa jasnim strateškim pristupom. I naravno, originalna i kreativna.
Šta je, po Vašem mišljenje, trenutno najveći problem u odnosu klijent-agencija? Imate li neki predlog rešenja?
Nedostatak proaktivnosti, koji automatski negativno utiče na ravnopravan, partnerski odnos. Agencija mora da bude kompetentna, da ima eksperte koji poznaju svoj posao ali i posao klijenta. Identično je sa druge strane. Ne treba zaboraviti da su klijenti veoma edukovani kada je u pitanju agencijski posao, a neretko dolaze upravo iz agencijskih redova. Zbog toga je važno da taj odnos bude recipročan i ravnopravan. Agencije ne smeju biti puki izvršioci onoga što klijent poruči. Neophodno je da aktivno učestvuju u donošenju strateških odluka klijenta, bar kada je u pitanju marketinška komunikacija.
Šta je za Vas transparentnost? Koliko je, po Vašem mišljenju, važno da poslujemo na transparentnom tržištu?
Ovo je suštinsko pitanje, a na njega se obično odgovara potvrdno, da je transparentnost neophodna i da nekako, svi poslujemo na taj način. Mislim da smo, kada je u pitanju poslovanje na našem tržištu, daleko od transparentnosti. Ne radi se samo o nepriceznim regulativama koje dozvoljavaju različita tumačenja, pa samim tim i slobodu interpretacije u primeni. Radi se o suštinskom principu da budete otvoreni, da prihatite i odgovor koji vam se ne dopada, da pružite celovitu i istinitu informaciju. Kao i u ljudskim odnosima, prikrivanje istine uvek nekako dodje na svetlo dana, pre ili kasnije. Sitna slova nikoga neće usrećiti, ni onoga ko čita ni onoga ko ih je formatirao. Uostalom, poslovanje čine ljudi. Od njihovog ponašanja zavisi ishod. Zato je važno da oblikujemo svoje ponašanje tako da poštujemo svog poslovnog partnera. Mislim da nam na nivou lokalnog mentaliteta nedostaje istinsko i iskreno poštovanje drugih. Kada dodjemo do tog nivoa svesti, onda interpretacija regulative više neće biti problem. Sagledavaćemo je na isti način i ponašaćemo se u skladu sa propisima, bez obzira da li su na papiru ili ne.