U doba digitalne transformacije, brzo menjajućih trendova i svakodnevnih značajnih promena širom industrije, primorani smo da se prilagodimo — i to brzo. Promene su kompleksne i obuhvataju sve aspekte advertising sektora. Budžeti su preusmereni na digital, sve je veća potražnja za kvalitetnim podacima, a sami procesi su većinski automatizovani. Sve to, dok su zahtevi potrošača i klijenata sve veći, a njihovo strpljenje sve manje. Ne pitamo se hoće li se industrija promeniti, već kako? I kako će to uticati na nas koji tek ulazimo u ovu industriju?
Goldman Sachs izveštava da je više od 25% zaposlenih u evropskom sektoru izloženo automatizaciji korišćenjem veštačke inteligencije, a očekuje se da će taj broj samo rasti u budućnosti. Posledice ovoga već vidimo u ad-tech industriji, gde su kompanije već značajan broj radnih mesta zamenile alatima veštačke inteligencije. Iako postoji mogućnost da u našoj industriji neka radna mesta u potpunosti nestanu ili makar budu zamenjena, verujem da će isto tako doći do stvaranja novih.
Upotreba generativne veštačke inteligencije nam omogućava da se fokusiramo na kreativne procese i rešavanje problema, dok istovremeno može i da ubrza naše učenje. Kombinujući ideje generisane veštačkom inteligencijom sa našom kreativnošću i kritičkim razmišljanjem, možemo mnogo brže da usvajamo nove koncepte i unapređujemo svoje veštine u odnosu na tradicionalne metode. Procenjuje se da će ovi alati pomoći kompanijama da povećaju produktivnost za oko 1,5% godišnje, predstavljajući podršku poslovnim procesima umesto potpune zamene za ljudski rad.
Imajući pristup internetu od najranijih dana i odrastajući uz društvene mreže, mladi su danas tehnički pismeniji nego ikada. Osim što nam je manje vremena potrebno da ovladamo digitalnim alatima koji se koriste, lakše prepoznajemo koje trendove vredi pratiti. To nam daje prednost u industriji, što je uveliko prepoznato, ali takođe ne znači da smo u sigurnom položaju.
Globalizacijom radnog tržišta otvoreno nam je sve više prilika za rad u stranim kompanijama, što sa sobom, naravno, donosi i prednosti i izazove. Rad na velikim projektima i sa klijentima širom sveta zvuči odlično, ali istovremeno nas stavlja u konkurenciju sa mnogo većim brojem talenata. Koje veštine će biti ključne da ostanemo konkurentni na tržištu? Više se ne takmičimo samo sa drugim mladima u zemlji, već sa mladima širom sveta, iskusnim profesionalcima, koji prelaze iz jedne industrije u drugu, pa i samom veštačkom inteligencijom.
Dok se otvaraju nove mogućnosti rada u internacionalnom okruženju, kontinuirano usavršavanje i unapređivanje veština i gradnja jakih profesionalnih veza postaće neophodni za relevantnost i uspeh u budućnosti.
Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Sofija Rajković, Marketing & PR Assistant
Mia Bušić, Head of Marketing & PR
Degordian
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.