Sve učestalija upotreba WhatsApp-a, Viber-a, Snapchat-a i drugih servisa za besplatno dopisivanje u marketinške svrhe od strane velikih svetskih brendova, podstakla je poznati Štarkov brend Sweeet da učini korak u tom smeru. Lansirajući WhatsApp aktivaciju za svoje Facebook fanove – „Sweeeter izazovi“, Sweeet je prvi brend na našem tržištu koji je svojoj ciljnoj grupi pristupio na njima svojstven način.
Činjenica je da se komunikacija među mladima dosta izmenila za vrlo kratko vreme, a Facebook je u očima tinejdžera potpuno izmenio svoju namenu. WhatsApp i Viber se koriste svakodnevno, i to najčešće radi komuniciranja sa prijateljima. Međutim, spremnost tinejdžera da se u sličnu vrstu komunikacije upuste sa brendom dovelo je do pomaka u digitalnom pristupu marketinga.
Kada ti se brend obrati…
Aktivacija je započeta predstavljanjem misterioznog brend ambasadora na Facebook stranici – Sweeetera. Fanovi su pozvani da mu pošalju zagonetku i ukoliko Sweeeter ne zna odgovor na postavljeno pitanje, on lično postavlja izazov ispred fana. Zatim ukoliko fan uspešno odgovori na izazov, može osvojiti neku od nagrada, ali ne samo to. Pored mogućnosti osvajanja nagrada, iskustvo komuniciranja sa omiljenim brendom bilo je glavna motivacija da se u ovu avanturu upusti veliki broj fanova. Fanovi su preko WhatsApp-a slali fotografije, pesme, smišljali slogane, stvarali umetnost inspirisanu Sweeetom, crtali, pevali mu pesme, hvalili ga na nekoliko različitih jezika… Činjenica da je Sweeeter u toku prvih deset dana aktivacije generisao impresivnu količinu UGC-a, povećao engagement na stranici i podstakao konstantan rast baze fanova, učinila je ovu aktivaciju uspešnom na samom početku.
Ono što su iz Štarka imali da saopšte je da je konstantno praćenje svetskih trendova u digitalu, zajedno sa temeljnom analizom ciljne grupe rodilo ideju koja se slobodno može nazvati revolucionarnom u svetu marketinga. Sama činjenica je da su instant messaging aplikacije, koje tinejdžeri koriste da bi bili u kontaktu sa svim svojim prijateljima, postale bitan kanal komunikacije dovela je do ideje da se WhatsApp upotrebi u marketinške svrhe.
Imajući u vidu da se komunikacija odvija „1-1“ i u realnom vremenu, postavljen je mnogo veći izazov u odnosu na komunikaciju na Facebook-u. Iz Štarka objašnjavaju da je svaku komunikaciju sa ciljnom grupom potrebno prilagoditi navikama i potrebama te ciljne grupe, kao i mediju kojim se poruka prenosi. U ovom slučaju komunikacija je brza, neformalna i u skladu sa načinom izražavanja fanova.
Iz Štarka ističu da su rezultati koje su ostvaril „Sweeeter izazovi“ ono što ih podstiče da i dalje razvijaju ovu ideju: „Od starta smo znali da samo treba da pokrenemo naše Facebook fanove (184.000) da krenu da nam pišu i verovali smo da će se na dnevnoj bazi generisati dovoljno UGC-ja koji će nam olakšati dalju komunikaciju na stranici i pozivanje novih fanova da se uključe u aktivaciju i pošalju svoju zagonetku Sweeeteru. Do sada u proseku imamo oko 5 novih konverzacija na sat, a u prvih deset dana dobili smo oko 70 radova fanova (fotografije, snimci, crteži, audio).“
Ono što preostaje je da se pretpostavi da će i ostali domaći brendovi iskoristiti WhatsApp ili Viber u marketinške svrhe i to sve zbog uzlaznog trenda napuštanja “tradicionalnih” društvenih mreža. Ono što je svakako sigurno jeste da će brendovi koji na vreme uoče promenu u ponašanju svojih ciljnih grupa, imati bolje šanse da opstanu na društvenim mrežama, a samim tim i na tržištima na kojima nastupaju.