Valerija Prevolšek, direktorka Media Poola i organizatorka i vlasnica konferencije Sempl, specijalno za Marketing mrežu govori da li su učesnici medijskog tržišta u regionu spemni da povedu ili rađe odustaju, koji su trendovi obeležili medijsko tržište u Sloveniji u protekloj godini i šta možemo očekivati na ovogodišnjoj konferenciji, koja će se 28. i 29. novembra održati u Portorožu.
Ove godine tema konferencije je „Povedi ili odustani“. Da li su učesnici medijskog tržišta u regionu, po Vašem mišljenju, spemni da povedu ili rađe odustaju?
Smatram da smo sada na tački na kojoj vidimo da insistiranje na onome što je nekad važilo za uspešno više nije nužno i najbolje. Vremena u kojima radimo su bespoštedna, a promene i napredak nikad brži. Ako želimo da idemo u korak sa svetom i vremenom, moramo ići napred. Proaktivnost je ono što smo želeli da podstaknemo ovogodišnjom temom. A uz nju ide i prihvatanje odgovornosti za profesionalni razvoj i lični rast kao i svest o tome da svako ko radi u ovoj struci oblikuje njenu budućnost. Stemljenje razvoju i držanje koraka s trendovima su osobine koje odlikuju većinu učesnika na medijskom tržištu u regiji. To se manifestuje i u povećanom zanimanju za SEMPL, pre svega za programske sadržaje koje nudimo. U regiji imamo dosta pojedinaca koji našu ovogodišnju temu već neko vreme praktikuju i naša želja je da preko SEMPL-a i sadržaja na to podstaknemo i druge.
Program Sempl 15 je veoma zanimljiv, čak ste u jednom trenutku pozvali stručnu javnost da predlože teme/predavače. Kako je struka reagovala na to, šta su predlagali i koja predavanja ne bismo smeli da propustimo ove godine?
Sadržaj Sempla već odavno kreira struka. Ove godine u pripremi programa sarađujem sa šestočlanim programskim savetom koji je na neki način kreator ideja koje često dolaze od kolega, prijatelja i poslovnih partnera. Moram priznati da se u poslednjih nekoliko nedelja probudila i šira javnost. Dobijamo puno predloga, na žalost nećemo moći da sve uključimo u program, ali ćemo se potruditi da možda neku od predloženih tema obuhvatimo barem unutar panela.
Ove godine smo pripremili odličan program. Teško bih mogla da istaknem određene predavače jer mi se čini da je spektar sadržaja toliko raznolik da ćemo zadovoljiti i one koje zanima medijsko-komunikacioni aspekt posla, kao i one koje zanimaju inovacije i poslovni sadržaji. Očekujemo čak dva dobitnika ovogodišnjih kanskih lavova. Ivana Uspenski, međunarodna direktorka projekata kod PHD i Sašo Pešev, direktor New Momenta Crna Gora reći će nam kako da postignemo uspeh. Medijski aspekt će pokriti Aleksander Smigielski, medijski direktor Unilevera, koji će govoriti o tome šta naručioci očekuju od medijske agencije i medija, a Ksenija Kozarac, generalna direktorka hrvatskog OMD, će predstaviti kakav će poslovni model imati medijske agencije budućnosti. Prilike koje nudi crowdsourcing za oglašavanje i kako ih iskoristiti, kupovne navike potrošača kao deo neuromarketinških nauka, upravljanje ugledom na Googlu i uvid u medijsku strategiju Desiguala su teme koje će Sempl apsolutno ponovo pozicionirati kao događaj koji nudi znanje i informacije, i koji ne smete da propustite.
Ove godine primetna je „agresivnija“ promocija Sempl-a u celom regionu. Očekujete li na konferenciji veći broj učesnika iz Srbije nego prethodnih godina, kao i prijava za nagradu Sempler?
Sempl je regionalni događaj. Zato ga sve ove godine realizujemo na engleskom jeziku. Priznajem da smo se u međuvremenu malo i izgubili, možda smo se previše fokusirali na slovenačko tržište, zato je važno upozoravati na to da postojimo već 15 godina i da stvaramo događaj izuzetnog kvaliteta. Mislim da smo jedan od retkih stručni događaj u medijsko-oglašivačkoj struci u regiji, na kojem gostuje toliki broj stranih stručnjaka i fokusirani smo na to da bar jednom godišnje regiji približimo ono što se dešava u svetu.
Srpsko tržište nam mnogo znači. Već prošle godine smo dobili izuzetno pozitivne odzive od strane učesnika iz Srbije, nadam se da ćemo ove godine uspeti da to nadgradimo i u broju učesnika kao i na takmičenju, na kojem zaista želimo uravnoteženu regionalnu borbu za nagrade.
Koji su trendovi obeležili medijsko tržište u Sloveniji u protekloj godini i koji svetski trendovi su najbolje prihvaćeni?
Slovenačko medijsko tržište je trenutno u priličnoj krizi, zato bih u ovom trenutku teško mogla da govorim o značajnijim trendovima na tržištu. S jedne strane imamo aktere koji postaju svesni zastarelih poslovnih modela i grozničavo traže nove. S druge strane imamo mnoge koji nude usluge i ideje koje su verovatno korak ispred onoga za šta je tržište trenutno zrelo, ali ga na neki način guraju napred. Po mojoj oceni za tako malo tržište imamo ogromno znanje, prvenstveno na nivou agencija i oglašivača, a naravno i pojedinačnih medijskih kuća. Svesnost značaja interakcije i uključenosti potrošača preko različitih komunikacionih kanala je apsolutno onaj svetski trend koji ne smemo zanemariti. S druge strane imam osećaj da će najveću promenu doneti pre svega sve veće shvatanje da svaki investiran evro mora da donese merljiv rezultat i da je važno da je investiran strateški i da se njime odgovorno upravlja.
Možete li oceniti stanje medijskog tržišta u regionu?
Mislim da se opisana situacija kakvu imamo u Sloveniji može primeniti i na celi region. Mnogo znanja koje smo stekli preko međunarodnih mreža i multinacionalnih firmi daje celoj regiji zavidan nivo stručnosti i praćenja svetskih trendova. Svejedno smo u periodu kad je o mnogim poslovnim modelima potrebno dobro razmisliti i prilagoditi ih dolazećim trendovima.
Autor: Ivana Parčetić