Ne tako davno, o dizajn sprintovima se samo šuškalo, i tek stidljivo pričalo uz navođenje uglavnom dobrih primera iz prakse sa “zapada”. Danas, mi na ovu temu pričamo sa jedinom kreativnom design sprint agencijom kod nas, koja kroz svoje projekte demistifikuje ovaj proces i uspešno ga kao već dobro oprobani recept koristi kako bi zajedno sa svojim klijentima definisala brend strategije, nove komunikacione kampanje i rešila različite poslovne izazove.
O Friday-u se već puno pričalo, a ovog leta njihovom sprinterskom timu pridružila se i polumaratonka Jovana Daljević i trenutno se tim priprema za neke jesenje trke.
Šta je ono što treba da znamo o tebi i otkud jedan dugoprugaš u sprint timu?
Maratonac u pokušaju, nekadašnji Scrum Master i veliki zaljubljenik u Service Design još od 2016. godine kada sam se prvi put kao učesnik Telenorovog Foruma Mladih u Oslu susrela sa tom metodologijom. Put me je po povratku iz Norveške odveo u agilne vode, gde sam sticala iskustvo kao Scrum Master i ojačala mišiće neophodne za fasilitaciju radionica na najrazličitije teme, uz rad sa timovima iz The Coca Cola Company, AstraZenece, Raiffeissen banke. Međutim oduvek postoji taj zov kreativnosti – da pored procesa i metodologije i ja uskočim u sam kreativni proces i učestvujem u ideaciji, što kao deo Friday ekipe finally mogu da ostvarim na način na koji sam maštala.
Đorđe i Milica kao iskusni i talentovani kreativci i stratezi kroz dizajn sprintove počeli su da grade agilne mišiće i kreativnoj industriji daju ubrzanje. Kliknuli smo na prvom razgovoru uz kafu kada smo shvatili da bi naša komplementarna znanja i veštine mogli da dovedu do nekih mnogo dobrih stvari. I eto nas sada!
Kako bi našim čitaocima koji se prvi put susreću sa sprintovima, objasnila šta su oni zapravo i koji su benefiti?
Dizajn sprint je intenzivan ko-kreativni proces za brzo rešavanje biznis izazova.
Design sprint spaja Design thinking metodologiju, uzimajući alate i kreativni pristup rešavanju problema koji su joj svojstveni, i agilni pristup koga karakteriše brzina, efikasnost i krosfunkcionalna timska saradnja. Iako su nastali u oblasti product menadžmenta i izvorno se kao proces koriste za brzo validiranje ideja, njihova primena u marketingu i advertajzingu odjeknula je vrlo glasno. Toliko da je u našem regionu pronašla svoj put u najrazličitijim oblastima – od farmaceutske kompanije, preko telekomunikacija, do FMCG industrije.
Zašto? Jer donosi novu perspektivu, prkoseći tradicionalnom pristupu rešavanju strateških pitanja i na nov, efikasniji način nama kao komunikacionoj agenciji i našim klijentima pomaže da dođemo do jakih komunikacionih poruka, nagrađivanih kampanja i brend strategija čiji se rezultati ogledaju u konkretnim brojkama. Daje strukturu i novo ruho kreativnom procesu, čineći ga agilnijim, bržim i svrsishodnijim.
Šta je ono što vam je najupečatljivije od skorašnjih projekata?
Inspira grupa jedan je od primera gde smo kroz design sprint proces zajedno sa internim timom radili na projektu rebranding-a i zajedno kreirali novo ime, strateški pravac i vizuelni identitet nekadašnjeg Infostud grupe.
Pored toga bili smo deo Coca Cola sustainability foruma i oprobali se i u kraćim formatima radionica, ali i uradili definisanje MVP-a digitalne platforme i korisničkog iskustva jedne telekomunikacione kompanije. Dopada nam se što izlazimo iz okvira tradicionalnog advertajzinga i uz pomoć novih alata uspevamo da pronađemo način da kreativnost otključamo na najrazličitijim mestima i domenima biznisa, na kojima je možda ne bismo očekivali.
Letnji period je uglavnom malo tiši period, kada se lagano kuju neke nove ideje. Kakvi su vaši planovi?
Leto je period kada kreativnosti pružamo malo slobode, ideje nam padaju na pamet dok ispijamo fiku u stokholmskoj kafeteriji, ispijamo vino na plažama Španije ili plovimo hrvatskom obalom. Mi smo ovoga leta posebno inspirisani osvežili našu ponudu i mapirali nove klijente i projekte na kojima bismo voleli da zajedno stvaramo. Kada malo zahladi, negde početkom oktobra, osvanuće nam i sajt – finally!
U našem portfoliju sprintova pored komunikacionih i strateških naći će se i oni usmereni na service design, inoviranje proizvoda i usluga i korisničko iskustvo. Sa većim timom otvaraju se prilke da i neki novi klijenti iskuse i uvere se u rezultate jednog ovakvog procesa, jer ne samo da ćemo moći da trčimo brže već i dalje.