Sledivši izreku kako je „bolje upaliti sveću, nego li proklinjati mrak“, Anita Galić pokrenula je, pre dve godine, Health Hub, prvi regionalni think tank za zdravstvo, koji je sve samo ne konzervativan, suvoparan i tradicionalan kanal za dijaloge o problemima u zdravstvenom sektoru. Sada sa evropskom organizacijom Propulsion, liderom u oblasti medijske, digitalne i zdravstvene pismenosti, najavljuje saradnju na inovativnim, digitalnim, održivim i zdravim projektima.
Kako je uopšte nastala ideja o pokretanju Health Hub platforme?
Farmaceutskim rečnikom, da se dogodi hemija i stvaranje Health Huba, bila je potrebna odgovarajuća doza hrabrosti, neutoljena glad za kvalitetnim informacijama i znanjem, dovoljan broj utakmica u nogama u oblasti zdravstvenih politika i celokupnog healthcare eko-sistema na domaćem i međunarodnom terenu, kreativnost koja se kalila na zaista raznovrsnim projektima i mreža partnera koja se gradila gotovo 20 godina. Ako tome pridodamo pandemiju koja je „ogolila bokove“ društva i razotkrila naša prava lica (ili kako bi jedna moja inspirativna koleginica nakon pandemije rekla: „Maske su pale, ali samo je jedna ostala“) korona-kriza bila je pravi katalizator da Health Hub ugleda svetlo dana.
Danas sam ponosna, jer na dnevnom nivou stvaramo ideje i projekte koji nadilaze granice i spajaju ljude, baš kako nam i slogan govori – „Point of Connection in Healthcare!“
Nakon dve godine postojanja već se možete pohvaliti nekim projektima i saradnjama, a među njima je i ona sa evropskom organizacijom Propulsion. Kako je došlo do vaše saradnje?
Našu Health Hub porodicu čine brojni partneri sa kojima smo sarađivali, od Evropske komisije, Evropskog parlamenta, Evropskog zdravstvenog foruma, Svetske zdravstvene organizacije, ministarstava zdravstva, privrede i održivog razvoja, sporta, Međunarodne federacije bolnica, do inovativnih proizvođača lekova na EU nivou, medtech industrije, udruženja civilnog društva od SAD-a preko Brisela do Rumunije; nezamjenjiv partner u dijalozima su nam stručna društva, PR agencije i mediji, jer bez kvalitetnog prenosa informacija i njihovog usvajanja – nismo napravili ništa.
Zdrav pojedinac znači zdravu ekonomiju, zdravo društvo, zdravu atmosferu, kolektivni optimizam, zdravije generacije koje odgajamo iza sebe. Moramo se hiruški precizno boriti da čuvamo „zdravo tkivo“ i optimizam oko nas. Moramo početi promišljati kroz prizmu prilika, obilja, dobrobiti, napretka, rasta, usvajanja novih znanja, re-skillinga.
Potpuno je jasno kako sam se instantno zaljubila u viziju i način rada Propulsiona. Oni su naša srodna duša, koja komplementira naš rad na puno širem nivou i iskra za promene da zdravlje zaista bude u svim politikama, baš kako WHO i UN zagovaraju.
I sam rečnik opisuje značenje reči: propulzija (eng. propulsion) kao aktivnost podsticanja ili guranja nečega napred. Propulsion sprovodi inovativne programe sa društvenim uticajem u saradnji sa nizom institucija i vodećim globalnim kompanijama, vizionarski i posvećeno, gradeći novu generaciju briljantnih umova. Njihovi programi okupljaju partnere i vizionare koji ulažu više od milion evra za raznolike projekte sa društvenim uticajem!
Da li su već neki projekti zajednički realizovani?
Konkretno počeli smo saradnju na projektu „Mission: Oxygen“ koji se sprovodi u Srbiji, BiH i Hrvatskoj sa ciljem osveštavanja o konzumaciji duvanskih proizvoda među mladima i potrebi promišljanja o zdravstvenoj, medijskoj i digitalnoj pismenosti mladih i zajednice. Ovako postavljeni projekat pravi je globalni „best practice“ kako se inkluzivno, integrisano, kreativno i atraktivno radi na jednom zdravstvenom problemu poput raka pluća, koji je najveći rak-ubica u Evropi. Način na koji ovaj projekat progovara o tobacco-free politikama je bez presedana ilustrativni primer govora o zdravlju umesto bolesti, ali na način da zaista dopre do ušiju mladih, na digitalan, cool i prijemćiv način, bez da mladi odbace neki letak o prestanku pušenja u kantu za smeće.
Iz njihovog središta u Bratislavi, Darko Soković i Vildana Drljević Boljanić propulzivni su vizionari regije, koji znaju kako treba zaorati problem da bi se posadilo pomno odabrano seme informacije koje će dati najbolji plod u budućnosti.
Ceo intervju pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.