Knjiga „Bez frendova nema brendova“, stručnjaka u oblasti komunikacije brenda u regionu, direktora Direct Media Komunikacije iz Ljubljane Mitje Tuškeja, doživela je svoje drugo, regionalno izdanje.
Marketinško štivo na 350 stranica sumira dugogodišnje iskustvo iz Tuškejeve bogate prakse, otvara nove vidike brendinga, spajajući teorijsko i upotrebljivo znanje o brendu. Mitja Tuškej piše o metodologijama koje omogućavaju fokusirano upravljanje brendom, ali ne kroz prizmu kreativnosti, već detaljno analizirajući kompleksan odnos izmedju brendova i potrošača. Poredeći stvaranje i razvoj brenda sa rađanjem deteta u čijem odgoju ne sme biti propusta koji će se kasnije odraziti na njegov život, Tuškej navodi da je upravljanje brendom jedan od najtežih poslovnih projekata svake kompanije.
„Pišem o konceptu brendinga koji u centar postavlja percepciju brenda u konkurentnom prostoru i neophodnost da se brend dugoročno fokusira na one elemente koji predstavljaju njegovu pozitivnu percepcijsku vrednost. Da takav koncept deluje, potvrđuju zaključci do kojih sam došao u praksi, kroz studije različitih slučajeva i moja je želja da upotreba tog koncepta omogući menadžmentima kompanija kvalitetnije i uspešnije upravljanje brendovima“, kaže autor.
Mitja Tuškej ističe da se često u kompanijama srećemo sa rukovodećim strukturama koje brendove pozicioniraju prema svojoj, a ne prema percepciji potrošača, te da je ključna okrenutost ka spolja. Kroz mnogobrojne primere, kako domaćih tako i internacionalnih robnih marki, Tuškej ilustruje najčešće greške u upravljanju komunikacijom brenda, ali i pozitivne iskorake, ističući jaku korelaciju između percepcije brenda i njegovog tržišnog udela i presudnu ulogu „gospodina potrošača“ u tom procesu.
„Ako smo do juče mogli da izbegnemo ili čak usmeravamo ponašanje potrošača prema našem brendu, danas, u doba potpune demokratizacije komunikacija kroz digitalne kanale, to se više neće dešavati. Potrošači zaista stvaraju brendove! I, naravno, isto ih tako i ruše. U knjizi govorim o tome kroz pozitivne i negativne primere. Najvažniji zadatak marketinških stručnjaka je da znaju ko su njihovi „frendovi“, da ustanove kako oni vide i razumeju njihov brend i kroz duboko poznavanje njihovog životnog stila, ponašanja, medijske konzumacije i svih ostalih elemenata ’insajta’, uz njihovu pomoć grade i vode priču brenda.“, kaže Tuškej.
„Bez frendova nema brendova“ ističe fokus u prvi plan kao navažniju reč u vremenu informacijskog overload-a i potrebu onih koji upravljaju brendovima da „nađu način kako da zaustave trenutak u metrici i kako da iz svega izvuku ono bitno, ono sitno, malo i sakriveno, što povezuje potrošača sa brendom“, a što prema autorovim rečima, potrošača vezuje za brend i na dalje određuje njegov razvoj, dalji uspeh ili krah.
Ovaj marektinški priručnik objavljen u izdanju Media Marketinga.