Influencer marketing predstavlja savremeni oblik marketinga čiju je vrednost za kratak vremenski period spoznao veliki broj brendova.
Poznato nam je da su influenseri “osobe od uticaja”, a šta to zapravo podrazumeva? U pitanju su pojedinci koji nisu javne ličnosti, ali je njihova baza pratilaca na internetu velika (posebno na društvenim mrežama) i širi se ubrzanim tempom. Često su stručni u određenoj oblasti (makeup, fitness, food…), aktivni na gotovo svim platformama i imaju dozu autentičnosti koja ih razlikuje od drugih influensera u istoj oblasti.
Dobra vest za brendove jeste to da postoji veliki izbor – danas je moguće pronaći relevantne influensere u gotovo svakoj oblasti interesovanja. Ali, ono što predstavlja izazov jeste upravo isto to – izbor. Koga angažovati za kampanju, da li su ti influenseri dobra odluka, da li će nam oni doneti odgovarajuće rezultate? Ovo su samo neka od pitanja sa kojima se susreo svako ko je u neku kampanju implementirao influencer marketing. Takođe, brendovi neretko umeju da se “plaše” popularnih influensera sa velikom bazom pratilaca – zbog visokih cena, niskog engagement-a i verovanja da su njihovi profili poput kataloga sa proizvodima. Sa druge strane, izbegavaju i mikroinfluensere, zbog male baze pratilaca i verovanja da neće značajno doprineti kampanji.
Dakle, na koji način birati influensere?
Prvi koraci su priprema i analiza – kreirajte širi izbor influensera u skladu sa sledećim kriterijumima:
● Analiza ciljne grupe relevantne za kampanju ili proizvod;
● Pretraga svih relevantnih influensera;
● Prepoznavanje dominantnih kanala komunikacije (Instagram, YouTube, Facebook, TikTok…) u skladu sa kampanjom/proizvodom;
● Oblasti interesovanja (food, business, makeup, lifestyle, beauty…);
● Analiza konkurencije (sa kojim ličnostima su sarađivali i na koji način);
● Engagement na kanalima komunikacije influensera;
● Predviđen budžet za kampanju.
Nakon toga, napravite segmentaciju između makro i mikroinfluensera. Mikroinfluenseri su definisani kao pojedinci koji imaju više od 1.000 pratilaca na svojim kanalima, a karakteriše ih brz rast fanova, kao i interesantnan i dinamičan sadržaj.
Kako odlučiti da li je za kampanju bolje odabrati makroinfluensere ili mikroinfluensere?
Oba vida influensera sa sobom nose određene prednosti koje bi trebalo iskoristiti. Kad su u pitanju makroinfluenseri, osnovne prednosti su sledeće:
● Velika, šarenolika publika i visok reach;
● Povećavaju svest o kampanji/proizvodu;
● Prepoznatljivost u određenoj oblasti;
● Profesionalnost i iskustvo u saradnji sa brendovima.
Sa druge strane, neke od prednosti saradnje sa mikroinfluenserima su:
● Čvrsta i prisnija veza sa pratiocima;
● Veći engagement;
● Fanovi im više veruju u odnosu na makroinfluensere;
● Niže cene i veći trud pri izradi sadržaja.
Zaključak?
Budite otvoreni za sve opcije! Kreirajte strategiju koja podrazumeva saradnju sa oba vida influensera. U zavisnosti od budžeta i drugih faktora, u kampanju uključite veći broj mikroinfluensera i tek nekoliko “popularnijih” influensera. Na taj način ćete maksimizirati efekte kampanje i iskoristiti sve pomenute prednosti. Ne bojte se da eksperimentišete, i… Have fun and enjoy the process!
Za Marketing mrežu tekst napisala:
Katarina Jerinić, Social Media Manager, Degordian Beograd