Mobilne aplikacije su u poslednjih nekoliko godina postale nezamenjivi deo naše svakodnevnice i to ne samo kod kompjuteraša i drugih gikova, već i kod svih društvenih slojeva, polova i uzrasta. Čak je i sama reč “app” 2010. godine izglasana za “Reč godine” od strane American Dialect Society-a.
Aplikacije su, između ostalog, zaslužne za to što su pametni telefoni i tableti postali uređaji bez kojih danas ne možemo da živimo, kako u privatnom tako i u poslovnom životu. Samim tim, iz godine u godinu, beleži se sve veća potreba za mobilnim oglašavanjem. Takođe, javlja se potreba za širenjem niša i razvojem biznisa koji se bave kreiranjem mobilnih aplikacija što postaje sve unosniji posao.
Najveću zaslugu za to dugujemo iOS-u i Android-u, a sada polako i Windows-u, kao i njihovim app store-ovima, jednostavnom načinu distribuiranja do krajnjeg korisnika, naplaćivanja i ažuriranju aplikacija. Samo ove godine se očekuje preko 100 miliona preuzimanja različitih aplikacija širom sveta, a 2017. godine se, prema Garnter-u, očekuje da godišnji download-i dostignu i 268 miliona. Ako još uvek niste odlučili šta ćete biti kad porastete, Mobile Application Development je možda pravo zanimanje koje ima budućnost.
Dok smo nekad čekali da se sa prijateljima na drugom kontinentu čujemo putem fiksnog ili dial-up-a, sada to radimo jednostavnim logovanjem na aplikaciju. Dok smo nekad čekali autobus po pola sata, sada na aplikaciji možemo videti kada on tačno dolazi. Dok smo nekad uzaludno pokušavali da nađemo neku adresu, sada nam Google nudi sve na svojoj aplikaciji „Google maps“, ali i „Plan plus“. Tu je još mnogo toga u svakodnevnom životu što su nam aplikacije olakšale i sigurno svako od nas može navesti neke primere. Skoro da ne postoji osoba koja na svom tabletu ili pametnom telefonu nema Facebook, Twitter, WhatsApp, Viber ili Instagram.
Ipak, kao i sve na svetu, i aplikacije imaju svoje mane. Mnogi „teoretičari zavere“ apeluju na to da zbog mobilnih telefona gubimo realne kontakte sa ljudima, manje razgovaramo, manje se družimo i obraćamo pažnju na bližnje. Setimo se ekspanzije natpisa po kafićima širom sveta „Imamo wi-fi, ali ipak pričajte sa prijateljima!“. Aplikacije su tu da nam svakodnevni život olakšaju, da ih kombinujemo sa realnim vremenom i ljudima i iskoristimmo ono najbolje od njih. Kako će ih pojedinci koristiti, to je već na njima.
Baš zato što telefone nosimo svuda sa sobom, aplikacije i jesu toliko popularne, jer nam olakšavaju komunikaciju i mnoge druge radnje dok smo u pokretu, pa čak i plaćanje računa. Mediji, sajtovi za online prodaju ili bilo koji drugi online servisi, mogu se smatrati staromodnim ukoliko nemaju svoju aplikaciju. Ne zaboravimo aplikacije koje čak pomažu u praćenju poboljšanja fizičke aktivnosti, odspavanih sati itd. One polako postaju mali robot koji nam današnji svet čini pristupačnijim. Ne razmišljajte o tome da li su vas aplikacije otuđile, već izvucite ono najbolje što vam pružaju i podelite to sa prijateljima.
Nego, koji je bio vaš najviši score u “Flappy bird” igrici?
Za Marketing mrežu tekst napisao: Slobodan Marković, kreativni direktor agencije MRM Worldwide
Zanimljivo zapažanje