Prethodnih dana ili čak čitav mesec, na sve strane se mogao čuti pojam “Clubhouse“. Ako i dalje niste obavešteni o čemu je zapravo reč, rešavamo sve dileme: reč je o aplikaciji koja je zaista zaludela ceo svet. Ova aplikacija se zasniva na audio četu i svet je bukvalno poludeo za njom.
Iako pomenutu opciju imaju i Whatsapp, Messenger, Viber, Instagram i još mnogo aplikacija, odmah da razjasnimo, nije reč o bilo kakvom audio snimku – i tu se priča ne završava.
Aplikacija postaje sve popularnija, naročito otkad je počeo da je koristi i Ilon Mask i o tome javno govorio, a njegov primer su sledile i druge poznate ličnosti, poput: Opre Vinfri, Marka Zakerberga, Drejka i Kanjea Vesta.
Clubhouse budi dodatnu znatiželju korisnika širom sveta jer se ne može samo downloudovarti sa AppStore-a ili Google Play-a. Na drugom čak i ne postoji, a za Apple korisnike dostupna je isključivo putem pozivnice. Postoje navodi da će se uskoro pojaviti i na Google Play-u, ali to još uvek nije potvrđeno.
Kako zaista funkcioniše Clubhouse?
Korisnici ove aplikacije mogu da slušaju razgovore, intervjue i rasprave između zanimljivih ljudi o raznim temama. Zamislite onlajn podkast – najbliže je tome, a opet je reč o specifičnoj platformi. Možete da otvorite virtuelnu sobu sami ili da se pridružite nekoj postojećoj. Sve se dešava uživo, u realnom vremenu i zbog toga razgovore nije moguće snimati, niti mogu da se puste ponovo kasnije.
Virtuelne sobe ograničene su na maksimum 5.000 ljudi, tako da i ne možete uvek da prisustvujete baš svakom razgovoru, u slučaju da je soba popunjena. Važno je da znate i da ne kogu baš svi da govore u sobi – uglavnom slušate razgovore, a po ugledu na Zoom i Teams sastanke koje smo apsolvirali u proteklih godinu dana, možete da dignete ruku i zatražite dozvolu da se obratite ili postavite pitanje.
Algoritam i bezbednost korisnika
Kao i sve druge aplikacije, i ova će vam predlagati više sadržaja koji vas zanimaju, tj. slične onima koje već preslušavate. Prilikom kreiranja naloga imaćete mogućnost da odaberete teme i oblasti koje vas zanimaju, te će vam se prikazivati sadržaji koje više volite, tj. pratite. I to je jedino što znamo za sada.
Kada je u pitanju bezbednost korisnika, masovni su tekstovi i blogovi u kojima se tvrdi da je sve na dosta visokom nivou, barem za sada i da je upravo zabrana snimanja direktno u aplikaciji jedan od načina da se korisnici zaštite. Takođe, dovoljno govori informacija da je aplikacija zabranjena u Kini, navodno zbog nemogućnosti uvida u razgovore koji se vode na platformi, a koji bi mogli da ugroze državu i nacionalnu bezbednost.
Iza ove aplikacije stoji kompanija Alpha Exploration Co čija je vrednost porasla na milijardu dolara, kako navodi britanski Finantial Times. Isti servis je u maju 2020. godine vredeo 100 miliona dolara i imao 1.500 korisnika ukupno. Danas ima dva miliona korisnika. Zamislite koliki bi rast bio da je dostupna i za android telefone!
I dok se jedni zalažu da je ovo samo mesindžer aplikacija koja ima neke dodatne opcije, drugi su mišljenja da je reč o novoj društvenoj mreži. Vreme će tek pokazati u kom će se pravcu Clubhouse razvijati, kao i da li je zaista i koliko bezbedna, ali je nesporno da je ovo prva do sada aplikacija koja nije dostupna svima, a da je doživela ovoliku popularnost i planetarni uspeh.
#StayTuned
Autorka teksta: Jelena Džodan, Content Creator (Represent Academy)
Izvor: Represent Communications