REGION – U Portorožu je završena 19. Slovenska marketinška konferencija na kojoj je više od 400 učesnika slušalo 24 slovenska i strana predavača. Veliku pažnju izazvalo je istraživanje Mind Wide Open u kojem su učestvovali marketinški stručnjaci iz 120 slovenskih poduzeća.
Društvo za marketing Slovenije, agencije Bisonde i Pristop te Ekonomski fakultet Univerziteta u Ljubljani, pripremili su istraživanje Mind Wide Open koje je sprovedeno u proleće ove godine među 120 marketinških direktora u Sloveniji. Rezultate istraživanja je na 19. Slovenskoj marketinškoj konferenciji predstavila Nataša Mithans iz Pristopa. Objasnila je da 40 odsto preduzeća ne prikuplja podatke o kupcima, a 60 odsto onih koji ih prikupljaju čine to s namerom da očuvaju lojalnost kupaca (za poboljšanje proizvoda, povećanje prodaje, očuvanje kupaca), ali ne i za gradnju dubljih odnosa sa njima (poboljšanje potrošačkog iskustva, ciljane marketinške kampanje, individualizirane ponude). U Sloveniji tako samo 9 odsto preduzeća sluša šta kupci govore o njihovim proizvodima i uslugama, dok u svetu svoje kupce u potpunosti razume čak 48 odsto preduzeća.
Istraživanje je usmereno i na područje digitalnog sveta pa je tako utvrđeno da je 59 odsto marketinških direktora spremno za multi-channel marketing, 45 odsto za content marketing, samo 36 odsto na tzv. ‘big data’, dok je polovina anketiranih svesno uticaja društvenih mreža na njihov brend. Pritom ih većina (90 odsto), smatra da su ovladali internet marketingom.
S druge strane, upotreba novih tehnologija je još uvek u povoju jer samo 30 odsto preduzeća koristi mobilno oglašavanje, a 38 odsto mobilne aplikacije. Efikasnost digitalnog marketinga meri 49 odsto ispitanika. U poređenju marketinškog budžeta namenjenog digitalnom marketingu, u proseku iznosi svega 14 odsto, dok su u svetu ti procenti uglavnom iznad 25 odsto, a 23 odsto preduzeća namenjuje digitalnom marketingu čak više od polovine marketinškog budžeta.
Kod pitanja opravdanosti ulaganja u marketing, od slovenskih se marketinških direktora očekuje objašnjenje investicije. To, naime, očekuje čak 81 odsto direktora slovenskih poduzeća. Trenutno opravdanost mrketinških investicija meri samo trećina direktora marketinga (pre svega upotrebljavaju metrike kao što su prodaja, zadovoljstvo kupaca i tržišni udeo).
Zaključci istraživanja su snažno odeknuli među učesnicima Slovenske marketinške konferencije. Marketinški stručnjaci su, pre svega, iznenađeni činjenicom da je među anketiranim samo 29 odsto takozvanih ‘pobednika’, dakle onih koji su u koraku s trendovima i kupcima, dok preostali još traže pravu kombinaciju poznavanja kupaca i uticaja na četiri P. Gotovo polovina anketiranih dobro poznaje svog kupca, ali su još uvek previše zarobljeni u ulozi tržišnih komunikatora. Odgovor za prelazak u ‘pobednike’ je u poznavanju kupaca, naprednih digitalnih komunikacija i efikasnosti.