Ovaj tekst dolazi u godini u kojoj agencija Headline&Dkit obeležava 15 godina rada na tržištu komunikacija u Srbiji, te se kao „ugao gledanja“ prirodno nametnuo razvoj struke u proteklih deceniju i po. Ali umesto preteranog osvrtanja na činjenicu koliko se industrija komunikacija promenila, vratimo se tome šta se nije promenilo, ali i šta ne treba da se menja, kako bismo od trendova uzeli najbolje, a zadržali osnove bez kojih nema kvalitetne i svrsishodne komunikacije.
Istina je da se danas obraćamo drugačijoj publici, takvozvanim 3.0 potrošačima koji su izuzetno osetljivi, traže pozitivno i autentično iskustvo i transparentnu komunikaciju, a mi smo tu da ispratimo njihova iskustvena putovanja i na njima identifikujemo tačke dodira sa brendom ili kompanijom. I teme su drugačije, pa primat imaju održivo i etičko poslovanje, svrha, diverzitet. Neke od njih preko noći postanu trend, pa često gledamo mečeve brend vs. trend. Posledično, iste teme postaju klizav teren na kojem nikad ne spava kultura otkazivanja. Od nas komunikatora zavisi ko će iz ringa izaći kao pobednik, a ko će okačiti rukavice o klin.
Sve ovo pred komunikacijske profesionalce postavlja zadatak da budu svestraniji nego ikada. Ipak, ono što ne smemo da zaboravimo jeste da moramo odlično da poznajemo kompaniju i brend čijom reputacijom rukovodimo, njene slabe tačke, industriju i tržišne prilike u kojoj oni posluju, kao i potrebe potrošača u datoj kategoriji. Sa tog mesta možemo da donosimo ispravne odluke i procene šta klijentu zaista odgovara, bez da slepo pratimo trendove.
Autorke teksta:
Tanja Šakotić, Account Director i Jovana Radisavljević, Account Director, Headline&DKit
Ceo tekst pročitajte u Marketing mreža magazinu.
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.