Vukašin Brnjada, CEO u agenciji Social Media Hub, specijalno za Marketing mrežu govori možemo li u narednim godinama očekivati jasniju profilisanost društvenih mreža po pitanju ciljnih grupa, koji su najprikladniji načini merenja i vrednovanja učinka kampanja na Facebooku i da li je prisustvo na ovoj društvenoj mreži na neki način „obavezno“.
Istraživanja pokazuju da je Facebook i dalje vodeća društvena mreža u svetu. Međutim, neke analize pokazuju da se struktura korisnika Facebook-a sve više menja i da je u porastu prisutnost baka i deka na ovoj mreži. Možemo li u narednim godinama očekivati jasniju profilisanost društvenih mreža po pitanju ciljnih grupa?
Tačno je da postiji povećanje pisutnosti starijih od 30 godina na ovoj društvenoj mreži, pa čak možemo slobodno reći i starijih od 50 godina. Trenutni algoritam za praćenje i određivanje (targetiranje) po godinama nešto je što se razvija iz dana u dan. Koliko imamo informaciju, jasniju profilisanost možemo očekivati po zanimanjima ili interesovanju jer ubuduće svaki korak (klik) koji napravite na internetu povezivaće nas sa nekom grupom interesovanja i na taj način će Facebook jasnije i kvalitetnije moći da plasira svoje oglase ili drugi korisnički materijal.
Pojedine velike kompanije povukle su svoje oglase sa Facebook-a smatrajući ih neefikasnim. Kojoj vrsti kompanija je namenjen Facebook i da li prisustvo na ovoj društvenoj mreži na neki način „obavezno“?
Prisustvo na ovoj mreži je definitivno obavezno. Problem kod kampanja je prvenstveno što se za razne delatnosti koristie isti modeli, što ne daje uvek uspeh. Takođe, očekivanja kompanija često su preterana u zamenu za uloženi novac i trud. Sve kompanije treba da budu prisutne, ali da prilagode svoje kampanje i na taj način se dolazi do pozitivnog rezultata.
U kojoj meri je važno da znamo ko su naši fanovi na Facebook-u? Budući da na ovoj društvenoj mreži populacija od 7 do 77, različitih interesovanja, obrazovanja itd, da li zaista možemo strogo da odredimo ciljnu grupu kojoj želimo na se obraćamo?
Izuzetno je važno da jedna kompanija zna ko su joj fanovi, prvenstveno baš na osnovu njihove analize može da se dođe do ciljne grupe za svaki proizvod i priliku. Takođe, u praksi je dokazano (u našoj zemlji) da kvalitetne i ciljane kampanje mogu kompanijama da donesu ne samo online prodaju (robe ili usluga), već i povećanu offline prodaju.
Koji su najprikladniji načini merenja i vrednovanja učinka kampanja na Facebook-u i da li se ti rezultati zaista odražavaju na npr. prodaju nekog proizvoda?
Vrednovanje kampanje se uglavnom gleda povećanjem broja LIKE-ova ili Talking About, što je bitno za svaku stranicu. Kada veliki broj priča o vama najverovatnije ćete i prodati određenu količinu proizvoda (ili usluga). Kvalitetne kampanje su one koje na kraju imate pozitivan rezlutat u odnosu na ulog. Veliku ulogu u Facebook kampanje igra i vremenski rok za ROI (return of investments – povratak ulaganja) koji ukoliko je kratak neće dati pravu sliku o kampanji.
U kom pravcu će se, po Vašem mišljenju, razvijati Facebook u narednom periodu i šta možemo da očekujemo od sistema ManageFB?
Po našem mišljenju Facebook će se orijentisati ka biznis korisnicima pogotovo ka onom sistemu koji njima može da donese novac. Sistem ManageFB se razvija u skladu sa Facebook partnerskim pravilima, pratimo kompletnu statistiku biznis stranica putem našeg alata Markets, omogućavamo korisnicima da povoljno i brzo kreiraju aplikacije (sa opcijama uzimanja podataka i bez, radi analiziranja kvaliteta stranica), upravljanje Facebook stranicama uskoro će dobiti potpuno novu dimenziju gde će svaka kompanija moći da nadgleda rad svoji zaposlenih administratora.
U sistemu ManageFB ima cela paleta alata i aplikacija, a u planu je dalji razvoj kako bi bili što korisniji korisnicima. Elementi na kojima radimo su povezani sa lakšim jedinstvenim uređenjem aplikacija, gde korisniku nije potrebno da za programiranje i dizajniranje, sa jedinstvenom opcijom drag & drop može napraviti jedinstvenu aplikaciju koja zadovoljava potrebe svakog korisnika.
Autor: Ivana Parčetić