Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Da li ćemo se oglašavati u 2030.?

Izazova za industriju oglašavanja je uvek bilo na pretek. Držati korak sa tehnološkim dostignućima, stvarati zanimljive kampanje i oglašavati društveno odgovorno danas zahteva mnogo više napora, učenosti i praćenja zakonskih normi nego ikada. Zakonodavstvo i regulacija su postali sveobuhvatni i sveprisutni i zahtevaju odgovorno ponašanje i inicijative industrije; što je izazov na koji industrija dobro odgovara.

U Briselu se živo raspravlja o mnogim temama, koje će uticati na mogućnosti, pa i slobodu oglašavanja u narednim godinama, možda i decenijama. Industriju oglašavanja u tim raspravama predstavljaju Evropsko udruženje komunikacijskih agencija (EACA), Svetska federacija oglašivača (WFA), IAB Evropa (predstavlja digitalnu stranu oglašavanja), Udruženje komercijalnih televizija (ACT) i druge zainteresovane strane koje zajedno rade na različitim inicijativama za odgovorno oglašavanje.

Uvek aktuelna briselska tema je zaštita maloletnika sa akcentom na oglašavanju alkohola i hrane koja izaziva gojaznost. Debate oko zaštite maloletnika su uvek propraćene i pokušajima zakonodavca i industrije da uspostave ravnotežu između odgovornog delanja i ekonomske slobode. No, danas kada maloletnici počinju da koriste internet i pre nego što valjano progovore, tema postaje još uzavrelija i aktuelnija. Evropska komisija sprema predlog izmena i dopuna Audio-vizuelne medijske direktive (Audiovisual Media Services Directive), koja propisuje pravila za određene vidove audio-vizualne komunikacije (što podrazumeva oglašavanje), ali i koja industriju ohrabruje i podstiče da razvije samoregulativu i tako deluje društveno odgovorno. Evropske kompanije su takav podsticaj ozbiljno shvatile i razvile vrlo konkretne programe za smanjenje izloženosti dece reklamama za alkohol ili hranu koja utiče na gojaznost (EU Pledge, Responsible Marketing Pact). No, istraživanja pokazuju da je gojaznost u ranoj životnoj dobi sve prisutnija tema, što je marketing određenih vrsta prehrambenih proizvoda neopravdano označilo kao jedan od glavnih uzroka ovakve pojave. Upravo u takvoj situaciji, pritisak na industriju da isporuči još odgovornija rešenja je pojačan i to će biti jedna od glavnih briselskih debata u predstojećim mesecima.

Ceo tekst pročitajte na sajtu Danasa.

Autor teksta: Stevan Ranđelović,

menadžer evropskih poslova pri Evropskom udruženju komunikacijskih agencija(EACA) i nezavisni konsultant na polju različitih EU politika sa naglaskom na digitalnim politikama

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!