Predrag Vojinović, Creative Strategist u agenciji Degordian Beograd, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori šta je (digitalno) iskustvo i kakvo nam iskustvo brendovi kreiraju.
Šta je (digitalno) iskustvo? Kakvo nam iskustvo brendovi kreiraju?
Brendovi su uvek na klackalici između želje da budu relevantni onima sa kojima komuniciraju i potrebe da ostvare svoje poslovne ili marketinše ciljeve. Oni koji uspeju da ostvare taj balans kreiraju uspešnu online komunikaciju i iskustva zbog kojih palac zastane kada naiđemo na njihovu poruku sledeći put kada skrolujemo. Ono što uvek treba imati na umu je da su brendovi “nezvani gosti” na društvenim mrežama i da kao takvi moraju da budu posebno šarmantni, promišljeni i donekle nenametljivi, da bi iskustvo koje donose korisniku bilo prihvatljivo.
Kako da brendovi budu više – human, emotional i engaging?
To umnogome zavisi od kategorije u kojoj se brend nalazi, stoga je teško dati kratak i univerzalan odgovor. Prečesto se zaboravlja da bi i brend na društvenoj mreži trebalo da bude “jedan od nas”, pa to što često timovi koji komuniciraju sa fanovima na društvenim mrežama govore o brendu u trećem licu, umesto u prvom, umnogome razbija čaroliju.
Koja je ključna razlika između “biti zadovoljan brendom” i “voleti brend” na mrežama?
Pitanje je koliko je ljubav prema brendu zaista realna u srcima potrošača, a koliko je ta merljiva ljubav samo broj u internim kvartalnim prezentacijama. Postoji teza da je ono što mi mislimo da drugi misle o nama i ono što ljudi zaista misle o nama dijametralno suprotno… Makar kod ono malo ljudi koji uopšte o nama i razmišljaju. Isto važi i za brendove. Ljudi će percipirati brend kao nešto što “vole” samo dok su zadovoljni njime. Osobu možete voleti i ako njome niste zadovoljni, ali brend ne. Dakle, ne bih rekao da tu postoji razlika, već da jedno proizilazi iz drugog. Možete imati najdivniju komunikaciju na društvenim mrežama, ali ako ste promenili recepturu svoje čokolade ili piva, nestaće zadovoljstvo, a samim tim i ljubav prema brendu.
Kako dosegnuti “peak experience” na digitalnim kanalima?
Odgovor na ovo pitanje varira zajedno sa trendovima koji se menjaju jako često. Pre “peak”-a bi trebalo da postoji nešto što nas do tog vrhunca dovodi. On bi trebalo da bude ishod dobro planirane, konzistentne komunikacije. A koji je to format, kanal ili ideja – zavisi od slučaja do slučaja.
Jedan trend za 2020. godinu?
Osim Tik Toka, kao kanala koji je 2020. i definitivno postao ne samo relevantan, već i obavezan, mislim da će komunikacija “nove realnosti” u kojoj brendovi treba da se pozicioniraju biti trend i tema komunikacije za većinu brendova. Makar to pokazuje svakodnevni rad na brendovima u Degordianu. Ali nadam se da će i to proći brže nego što se očekuje i da ćemo na kraju ove godine sumirati neke potpuno druge trendove!