Nađa Jokanović, suosnivač Wannabe Magazine, specijalno za Marketing mrežu govori o novom modnom brendu „Wannabe Collection“, da li će mediji morati da osmisle neke „nove proizvode“ kako bi opstali na tržištu i može li se živeti od interneta.
Wannabe Magazine je popularan fashion, beauty & lifestyle web magazin na Zapadnom Balkanu. Budući da danas ima veliki broj portala i sajtova koji se bave istom ili sličnom tematikom, kako uspevate da održite primat i može li se danas živeti od interneta?
Wannabe Magazine je nastao kao alternativa svemu postojećem, medij u formi blog magazina, i kao takav nije imao direktnu konkurenciju u trenutku nastanka pre tri godine. Direktna konkurencija i danas nije brojna, da ne kažem da ne postoji, jer se online izdanja tradicionalnih medija zasnivaju na sadržaju nalik onome iz print izdanja, sa jako malo ličnog osvrta na teme kojima se bave. Verujem da je upravo to ono što nas razlikuje i zbog čega preko 350 hiljada jedinstvenih posetilaca/čitalaca tokom meseca posećuje naš portal. Od interneta se može živeti, ali pre svega morate biti “među najboljima” u svojoj niši, a onda i razmišljati o tome kako da onlajn povežete sa oflajnom.
Interesantno je da ste, kao medijska kuća, nedavno pokrenuli novi modni brend pod nazivom „Wannabe Collection“. Kome je namenjena kolekcija, ko je dizanira, koje boje dominiraju i u kojoj meri su cene prilagođene svačijem džepu?
To je upravo ono što sam spomenula, povezivanje onlajna sa oflajnom. Naša publika je uglavnom ženskog pola, i u svakodnevnoj interakciji sa njima, uvideli smo njihove potrebe kada je u pitanju moda i lični stil, pa smo se odlučili da lansiramo sopstveni modni brend Wannabe Collection. Kolekcija je namenjena svim damama, pruža udobnost, funkcionalnost i kvalitet. Svi komadi su međusobno uklopivi, i lako se kombinuju i za dnevne varijante, posao, kao i za večernje prilike. Ideja je da brend rade mladi srpski dizajneri, a na prvoj kolekciji radila je naša modna urednica i modna kreatorka Tijana Žunić. Boje koje dominiraju su crna, zlatna, bež i roze. Odnos cena/kvalitet je dobar, i trudili smo se da budu pristupačne svima, a nasuprot tome serije su male. Time smo hteli da sprečimo uniformisanost koja je i ovako već dovoljno prisutna među mladima.
Da li na ovaj način (organizacijom raznih vrsta događaja i pokretanjem modnog brenda) pokušavate da izađete iz šablona klasične medijske kuće i u kojoj meri će, po Vašem mišljenju, mediji u narednom periodu morati da osmisle neke „nove proizvode“ kako bi opstali na tržištu?
Mi i nismo klasična medijska kuća, i upravo je to i naša prednost. Posmatramo sve iz perspektive korisnika, i prema tome kreiramo nove proizvode. Kriza u medijima je prisutna već neko vreme, i sigurno je da će morati da dođe do postavljanja novih sistema i standarda. Neke medijske kuće su to već prepoznale i uveliko šire svoju delatnost van “medija”, ali opet u vezi sa primarnom delatnošću. Sigurna sam da je to budućnost za sve one koji žele da opstanu.
U kojoj meri je danas teško/lako biti žena preduzetnica na medijskoj web sceni Srbije?
Dovoljno je teško biti preduzetnik u Srbiji, a tek ako ste žena… Naravno sa tim je u vezi mentalitet naše sredine i sporo prilagođavanje sredine emancipaciji žena. No, svakako to ne treba nikoga da obeshrabri već samo da inspiriše da na to gleda kao izazov, a ne kao problem ili poteškoću.
Kako ocenjujete ponudu fashion, beauty & lifestyle magazina/portala u Srbiji, šta nedostaje i koji trendovi će po Vašem mišljenju obeležiti 2014. godinu?
Ponuda je brojna, ali ne i preterano kvalitetna. Uglavnom su sve “varijacije na istu temu”. Svima nedostaje inovativnosti i interakcije sa posetiocima, i to je sigurno ono što će u bliskoj budućnosti izdvojiti one koji su lideri, jer je vreme da krene diferencijacija, ne samo po statističkim podacima posetilaca, vec i po “pomeranju granica” srpskog interneta.
Autor: Ivana Parčetić