Struka pokušava da prati razvoj novih tehnologija i kanala, a veliki je broj novonastalih i usko specijalizovanih agencija koje prate ubrzani razvoj delova marketinga. Potreba agencija za zapošljavanjem mladih, koji se bave društvenim mrežama i nemaju dodirnih tačaka sa „starim načinima i Kotlerom”, uslovljava potrebu za dodatnom edukacijom novozaposlenih sa „starim načinima rada” i već zaposlenih sa „novim tendencijama u marketingu”. Za međusobnu edukaciju najčešće nema vremena zbog zahteva tržišta i struka se nalazi u procepu između offset štampe i Threads-a. Struka gubi all-round igrače, a krivi smo svi.
I kompanije i „stara garda industrije“ umeju da budu skeptični prema novim pravcima i razvoju novih kanala marketinga. Pre izvesnog vremena obratio nam se poznanik zainteresovan za početak rada u industriji i njegovo pitanje veoma plastično oslikava trenutno sagledavanje ulaska u industriju: „Kakva je kinta po tim firmama pošto sam siguran da je rudnik, jer sam iz ugla klijenta sarađivao tj. moje kolege koje su mi rekle da ‘agencije moraš da pritiskaš inače ništa ne urade’?” Agencije nisu rudnici, već mesta koja izbacuju kreativna rešenja. Što više vremena im klijenti obezbede, to će dobiti kvalitetnije radove. „Pritiskaj agenciju” je i dalje, uz izuzetke, vladajući princip kompanijskog rada, a ovo predstavlja problem ne samo mladima.
Mladi žele da znaju zašto trpe stres i žele da vide rezultate. Trenutno zapošljavanje mladih funkcioniše po principu početka rada u malim, specijalizovanim agencijama, pa nakon toga dolazi do: preporuke za veće agencije i dodatnog sticanja znanja.
Industrija je prilično zatvoren krug, teško je ući u njega, a teško i izaći.Glas mladih nije dovoljno uticajan, što vidimo po kampanjama i samom rečniku koji se upotrebljava u njima. Kampanje koje targetiraju mlađe populacije su najčešće – „kako boomer vidi humor mladih?“
Jedan od doajena advertajzinga u Srbiji je rekao: „Za uspeh je bitno i šta znaš i koga znaš, inače ko te šiša“. U industriji postoji zatvoreni krug ljudi, ideja i kampanja. Elitizam je veoma izražen u industriji, a kao struka moramo da budemo otvoreni i za nove pravce u kulturi i komunikaciji. Kompanije bi mogle da pomognu promociju mladih i kroz plaćene pitch-eve. Na ovaj način će i manje, specijalizovane agencije, u kojima su mahom mladi talenti zaposleni, imati priliku da se dodatno pokažu. Važno je da u industriju ulaze ljude koji žele stalno da uče, jer je industrija živ organizam, stalno se razvija i prilagođava vremenu. Važno je da bitni ljudi u industriji prestanu da zatvaraju prozore pred trubačima i počnu da među prvima otvaraju naloge na novim kanalima komunikacije.
Za Marketing mreža magazin tekst napisali:
Mladen Milanović, Digital Account Manager
Miloš Jovanović, Art Director
Leo Burnett Beograd
*Marketing mreža magazin dostupan je u štampanom i elektronskom izdanju uz pretplatu.