A jesmo, i to događaj koji je sa više od 70 govornika na 8 stejdževa i skoro 2000 posetilaca postavio nove standarde. U MTS Dvorani, 12. oktobra je održana SPLET Tech konferencija o inovacijama i inovacionom preduzetništvu u organizaciji projekata, podržanih od strane USAID-a, Srbija Inovira i Preduzmi ideju. DNA Communications je imao priliku da, u saradnji sa ova dva projekta, učestvuje u kreiranju ideje i koncepta konferencije, njenog imena i vizuelnog identiteta, kreiranju kampanje i same organizacije događaja. Iako ova tema na prvi pogled nije direktno povezana sa advertajzing industrijom, kada imate priliku da budete deo ovako važne inicijative, to vas motiviše da razmišljate na koji način inovacioni ekosistem utiče i na naš posao.
Šta smo naučili radeći na organizaciji ovog događaja? Pre svega, približio nam je način na koji se razvijaju i realizuju ideje u tehnološkim oblastima, kao i koliko je važan multidisciplinaran pristup, timski rad i saradnja. Da li je ovakav pristup razvoju inovacija moguće primeniti i u našoj industriji? Naravno, ali samo uz puno razumevanje suštinske prirode inovacija.
Inovacije su, površno gledano, postale neodvojivi deo marketinških komunikacija, zato što su najčešće povezane sa upotrebom novih tehnologija, digitalizacijom ili rešenjima koja doprinose novim pristupima u digitalnom okruženju. Promene koje donose nove tehnologije nisu zaobišle ni našu industriju, i već svi uveliko govorimo o blokčejnu i metaversu, i razmišljamo na koji način možemo da implementiramo ove tehnologije u pristupu komunikacijama. Dok je zapravo, suština inovacija mnogo dublje pitanje, čak i kada su komunikacije u pitanju. One se najviše ogledaju u strateškom sagledavanju i rešavanju problema, a potom kreiranju novih rešenja koja motivišu korisnike na akciju ili menjaju njihove navike. Inovacije se sadrže u drugačijem pristupu i pozicioniranju, kako bismo pomogli klijentima da razvijaju svoj brend, proizvod ili uslugu, ili pomognu važnoj inicijativi da ostvari svoj pun potencijal.
Tehnološke inovacije su uticale na to da se navike, ali i očekivanja potrošača menjaju, a agencijama omogućile da kreiraju nove načine komunikacije sa potrošačima, adekvatnije prilagođene njihovim promenljivim potrebama, jer su nam pomogle da bolje upoznamo potrošače, lakše se povežemo sa njima i damo adekvatan i autentičan odgovor. Tehnologije su nam omogućile i pristup različitim podacima, mogućnost da ih analiziramo i da na osnovu preciznih uvida i metrika donosimo strateške odluke. Nakon ove konferencije jasno se postavlja i pitanje potrebe ostvarivanja saradnje sa kompanijama i startapovima koji se bave inovativnim rešenjima kada su potrošači u pitanju, i koliko je važno da učimo iz njihovog pristupa.
Sa druge strane, pristup inovacionom preduzetništvu može da bude i inspiracija za razvijanje i redefinisanje biznis modela ili pristupa poslovanju, radu na projektima ili organizacionoj kulturi.
Postavlja se pitanje realne potrebe implementacije inovativnih pristupa pri obavljanju svakodnevnih zadataka i rešavanju problema, kao što već korporacije godinama unazad rade kako bi podstakle inovacije u svom okruženju. Da li iz pristupa razvoju inovativnih proizvoda možemo da izvučemo lekcije za naše poslovanje? Da li nam oni mogu pomoći da imamo više hrabrosti u okviru same industrije? U krajnjoj liniji, zašto se ne bismo odvažili da i sam razvoj proizvoda, usluga ili lansiranje inicijativa bude deo agencijskog poslovanja, odnosno da li je vreme za inovativan način razmišljanja o samoj industriji?
Sumirajući utiske sa konferencije ponosni smo što smo bili deo ovog događaja i što i naš rad, znanje i iskustvo stoji iza njegovog uspeha, ali smo još više motivisani da razmišljamo na koji način mi možemo i moramo da budemo hrabriji, i inovacije u okviru advertajzing industrije koristimo na adekvatan način. Našoj agenciji je barem to oduvek bio najuzbudljiviji deo igre.
Za Marketing mrežu tekst napisala: Nataša Blažin, Head of Digital, DNA Communications