today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

(Ne)pravilno reklamiranje lekova

U apotekama se mogu naći razni dijetetski proizvodi. Takvi preparati, upozoravaju stručnjaci, uglavnom nisu efikasni dok se njihovim reklamiranjem obmanjuje javnost. Oni koji ne vode toliko računa o ishrani, a žele lepši izgled, posežu za raznim dijetetskim proizvodima. Za njih, sa malih ekrana, preko novina ili letaka koji se dele na ulici ili šalju poštom, svakodnevno se nude razni preparati kojima se garantuju postizanje željene težine i izlečenje.
Obično je istaknuta i cena kao i adresa prodajnog mesta, a neretko ih promovišu poznate ličnosti. Takvi preparati, upozoravaju stručnjaci, uglavnom nisu efikasni dok se njihovim reklamiranjem obmanjuje javnost. Privučeni reklamom, ljudi često kupuju preparate za koje veruju da će im rešiti problem. Međutim, takvi proizvodi, najčešće ne daju obećani efekat.
Pre nego što stigne do pacijenta svaki lek prolazi strogu kontrolu kvaliteta, efikasnosti i bezbednosti. Prema pravilniku o oglašavanju mogu se reklamirati samo lekovi koji se kupuju bez recepta, i to po strogo predviđenim pravilima, kažu u Agenciji za lekove. Direktorka Agencije za lekove i medicionska sredstva Tatjana Šipetić kaže da se mora voditi računa da je informacija tačna i da se pacijent koji će koristi lek ne sme dovoditi u zabludu.
“U reklami ne smete da koristite decu, da ih navedete da oni sami mogu da ga koriste”, naglašava Šipetićeva. Iako ne prolaze tako strogu kontrolu, da bi se našli u prodaji dijetetski proizvodi moraju da budu upisani u bazu podataka Ministarstva zdravlja.
Farmaceut Vukosava Stevanović kaže da se za dijetetske proizvode uzima samo dokumentacija, a niko ne proverava sastav proizvoda. “Uzima se samo dokumentacija kojom proizvođač garantuje da su sastojci unutra. Njihova kontrola se sprovodi metodom slučajnog izbora iz prometa”, kaže Stevanovićeva.
Za razliku od bogatih zemalja koje sprovode česte kontrole tržišta, kod nas su one mnogo ređe, pa se dešava da se prodaju i proizvodi štetni po zdravlje. “Ono što se nikako ne bi smeli da budu u prometu, a nalaze su proizvodi koloidnog srebra ili nano srebra, oni su pravilnikom o dijetetskim proizvodima zabranjeni u prometu u svetu”, naglašava Stevanovićeva.
Jedini način da se potrošači, bar donekle, zaštite od prevare, kažu stručnjaci, jeste da provere da li preparat ima utisnut broj na kutiji, koji znači da je evidentiran kod Ministarstva zdravlja. To je garancija da, čak i ako nije efikasan, neće škoditi zdravlju.

Izvor: RTS

 

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!