Agencije za odnose s javnošću (PR) polako uzimaju posao novinara, jer prave, umesto njih, informacije koje se objavljuju, što je veliki problem, ne samo za medije u Srbiji, nego i za novinarsku profesiju, upozorio je glavni analitičar Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) Zoran Gavrilović.
On je, na predstavljanju publikacije o izveštavanju medija u izbornoj kampanji, rekao da se novinari često susreću sa situacijom da, kada se vrate sa nekog događaja, njihov urednik već dobije saopštenje PR agencije, čija se sadržina ne podudara sa onim što je stvarno bilo na tom skupu. Gavrilović je ukazao i na „fenomen partijske kamere“, jer su tokom izborne kampanje televizije sa nacionalnom frekvencijom imale iste priloge sa istog događaja, koje su pravili stranački izborni štabovi ili unajmljene agencije.
„To narušava integritet i autonomiju televizije“, ocenio je Gavrilović i zapitao kako su televizije dobile nacionalnu frekvenciju ako nemaju novinare i snimatelje da isprate izbornu kampanju jednom u četiri godine. Pogubna je činjenica, koju su istraživači BIRODI uočili tokom izborne kampanje, da su privatne televizije, prilikom izveštavanja, u najvećoj meri citirali državnu novinsku agenciju Tanjug, naglasio je Gavrilović.
Prema njegovim rečima, direktorka agencije je predstavnicima BIRODI to obrazložila stavom da veliki broj televizija vidi u Tanjugu sigurnost, „jer je državna agencija i ne mogu da pogreše ako uzmu od njih“.
„To je pogubno i jako loše za integritet medija“, upozorio je Gavrilović, „ukoliko nemaju hrabrosti da izveštavaju, shodno svojoj savesti i profesionalnoj etici“. On je dodao da možda državna agencija nema najbolje priloge, već da neka druga možda ima bolje.
To preuzimanje od Tanjuga je indikator uslovnog ponašanja, gde se privatni mediji oslanjaju na državnu agenciju i preuzimaju informacije nje, zaključio je Gavrilović.
Izvor: Fonet