Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

“Digitalna demencija” – kako internet utiče na nas

Čak 99 odsto mladih svakodnevno je onlajn i na internetu. To međutim nije bezopasno, smatra nemački neurolog Manfred Špicer. On je objavio knjigu pod nazivom „Digitalna demencija“. Većina mladih je svakodnevno, u proseku tri sata onlajn – preko pametnog telefona ili računara. To je veoma opasno, piše Manfred Špicer u svojoj knjizi, čiji podnaslov glasi: „Kako mi i naša deca gubimo razum“. Drugim rečima, klikovima uništavamo mozak.
„U knjizi sam jednostavno pokušao da pokažem zašto i ovde možemo da govorimo o propratnim efektima i rizicima, kako mi lekari to obično nazivamo, a ne samo o pozitivnim stranama novih medija. Naravno da niko ne želi da se vrati u srednji vek ili u šumu, ali i u narodu je poznato da ’nije zlato sve što sija’.“

Zašto je internet poguban po mozak naše dece?
„Mozak raste sa zadacima. Uzmite na primer navigaciju za vožnju. Ako uvek vozite sa navigacijom, kroz neko vreme imaćete problema da se odvezete do nekog cilja, bez njega. Biće vam teško da se orijentišete. Posledica toga je da se mozak sve manje restrukturiše i, na kraju krajeva, dugoročno gledano, to dovodi do opadanja duševne sposobnosti“, kaže Špicer.

Budućnost prepuštena tržištu
Na osnovu rezultata istraživanja, Špicer je došao do zaključka da je telesni aspekat veoma važan prilikom učenja, na primer, da se reči pišu olovkom na papiru, a ne samo dodirom tastature. Pisanje duže traje nego kucanje. „Fejsbuk“ nije zamena za prava prijateljstva, kaže autor knjige „Digitalna demencija“.
„Mnogo toga se menja, ali u negativnom smislu. Ko mnogo igra igrice, postaje bezosećajan za stvarno nasilje. Dokazano je da će čak lakše i sam činiti nasilje. Na osnovu rezultata ozbiljnih studija i naših kolega došlo se do zaključka da medijalno nasilje čini čoveka nasilnim, a putem kompjutera se ne uči bolje, nego lošije. Drugačije to i ne može da bude, pošto nam kompjuter oduzima duhovni rad. Sve drugo su samo interesi tržišta. Ako jednu stvar ne smemo da dozvolimo, to je da budućnost narednih generacija prepustimo instituciji tržišta…“
Surfovanje u digitalnom svetu zamenjuje pravo učenje, ocenjuje doktor Špicer: „Ako đacima u prvom, drugom i trećem razredu poklonite ’Plejstejšn’, njihove ocene postaju lošije, i uopšte, oni imaju sve više problema u školi, to je nedvosmisleno dokazano. Sve ostalo su samo parole u interesu tržišta.“

Izvor: Personal magazin

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!