Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Mediji nisu „strani agenti“

Ruska sredstva masovnih informacija (SMI) neće u budućnosti biti tretirani kao „strani agenti“. Zakonski predlog koji je Državnoj dumi na razmatranje podneo deputat Jevgenij Fjodorov iz Jedinstvene Rusije, a kojim je predviđena mogućnost da i mediji, poput raznih nevladinih organizacija, padnu pod strožu kontrolu državnih organa, pre svega poreskih, biće povučen.
Predlog Fjodorova nije naišao na preterano razumevanje čak ni među njegovim partijskim kolegama. Pogotovo nakon što je izazvao pravu lavinu protesta zastupnika takozvane „slobodne štampe“ i opozicionih deputata, na šta su se nadovezale i oštre kritike izvan granica Ruske Federacije.
Šta je suština predloga Fjodorova? Po njemu, ukoliko neko sredstvo masovnih informacija (znači dnevni ili revijalni listovi, elektronski mediji i sl.) za svoju delatnost ubira novac iz inostranstva, pri čemu dobijena suma ne prelazi 10 procenata budžeta pomenutog, ne može se smatrati „stranim agentom“. Ukoliko, međutim, ove donacije premašuju 50 procenata, to znači da strani „darodavac“ to svakako ne čini iz altruizma, već kako bi kontrolisao uređivačku politiku. Takvom mediju mesto je u kategoriji – „stranih agenata“.
Po predlagaču, sporno je, pre svega to, što se pojedini mediji koji dobijaju pare iz inostranstva (što nije sporno), direktno mešaju u rusku politiku i funkcionišu kao sredstvo strane propagande (što je sporno). Ipak, s obzirom da je reč o, u suštini komercijalnim subjektima, isti ne potpadaju pod Zakon o nevladinim organizacijama i ne može im se dodeliti status „inostranih agenata“.
Prema rečima Sergeja Železnika, prvog zamenika sekretara dumskog komiteta za kulturu, svako sredstvo masovnih informacija pri registraciji navodi imena osnivača i finansijera. Posledično, i sve transakcije u tom smislu potpadaju pod zakone koji regulišu poslovanje firmi a ne pod Zakon o SMI.
Da li će ruska vladajuća partija pronaći način da odgovori na nesumnjiv uticaj stranog kapitala u domaćim medijima, ostaje da se vidi. Nesumnjivo je, međutim, da su u predizbornim kampanjama i za parlamentarne i za predsedničke izbore mediji odigrali ulogu koja nije uvek bila u skladu sa njihovom funkcijom.

Autor: S. Samardžija
Izvor: Politika online

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!