Kako se reklamna industrija nosi sa izlaskom iz zone delimične izvesnosti tj. zone prividnog komfora?
Potreba za izvesnošću je zasigurno jedan od najjačih impulsa kojem čovečanstvo teži još od vremena kada je tražeći i sakupljajući hranu, lako moglo da postane užina koegzistirajuće faune. Vremena koja su usledila donela su evolucije i revolucije svega što mu je palo na pamet i čovečanstvo je, mic po mic, zadovoljno zakoračilo u eonima zasluženu eru prividne izvesnosti i evidentnog izobilja.
Bez te izvesnosti i izobilja koje spominjem, ovaj tekst ne bi ni imao smisla, jer je upravo takvo okruženje, koje je postalo sve šarenije, zahtevalo da se na neki način jasnije diferencira, lepo obuče i na kraju uspešno proda čovečanstvu koje je polako odrastalo. Baš po tom karmičkom zadatku se u pomenutom trenutku rodila i reklamna industrija, puna života i spremnosti da upozna i bolje razume svet u kojem se zatekla.
Odrastala je u vreme globalnih sukoba, ekonomskih kolapsa i kvantnih progresa na svim mogućim poljima koje su je naterale da svet i čovečanstvo sagleda iz različitih uglova i da istovremeno razvije izuzetne adaptibilne sposobnosti.
Poslednjih pedesetak godina su joj mahom bile prosperitetne, sve do 2008. godine u kojoj je usledio novi karmički ciklus retrogradnog svega i svačega. Stisla je zube, ubacila se u mod za preživljavanje, očekujući da će i to uskoro da prođe.
Navikla se na smanjene budžete i ponekad sumanuto kratke rokove, radila je prekovremeno, ne naplaćujući svoj ekstra vremenski uloženi trud, dozvolila je da joj drugi govore kako da radi ono u čemu je ekspert, nadajući se da je promena bukvalno iza ćoška. Taman kada je pomislila da konci sudbine polako popuštaju, usledio je globalni izazov sa kojim se od svog rođenja nije susretala.
Globalnu epidemiju kasnije, navedeni simptomi su i dalje tu, sa tendencijom mutacije.
Povezanija i vidljivija nego ikada pre u istoriji, prilagodljivost reklamne industrije na okolnosti uz adekvatnu primenu kreativnosti, postala je toliko merljiva u realnom vremenu, da nule i kečevi, ti binarni pajtosi, polako postaju glavni pokazatelji kako je čovečanstvo danas percipira u kojoj god rezoluciji da je zatekne.
Pritisci zacrtani visokim ciljevima profitabilnosti čak i u vanrednoj realnosti, u jednačini u kojoj se pažnja merno smanjila na frtalj sekundi, neminovno je transformiše brže no ikada pre.
Da li će preživeti ovaj ekonomski pivot onakva kakva ga je dočekala, jasno je da neće, ali ono što ostaje da vidimo je da li će joj ova situacija dati jasniji fokus šta treba da postane.
Kada me pitaju kako doživljavam industriju u celosti, prvo što mi pada na pamet su organizmi koji su dobili na genetskom loto-u poput ajkula, krokodila i polarnih medveda, koji su uprkos svim okolnostima, adaptirali i evoluirali.
Dakle, ne brinite, sve će biti ok…samo možda ne baš kako očekujete.
p.s: U najbližem Lidlu čokolade su na akciji.
Za Marketing mrežu tekst napisao: Marko Vulinović, Creative Director, Real Grupa RGS