Oglašivače, trgovačke lance i poizvođače očekuje očekuje oštar zaokret sa postojeće strategije obraćanja mladim potrošačima prema zadovoljavanju potreba kupaca starijih od 60 godina, pokazalo je istraživanje konsultantske kuće A.T.Kearney pod nazivom „Ko su zreli potrošači i šta oni žele“, prenosi portal Poslovni.hr. Istraživanje sprovedeno u više od 23 zemlje sveta pokazuje veliko nezadovoljstvo zrele grupe potrošača, koji ističu kako kompanije svoje proizvode i marketinške strategije fokusiraju na mlađu populaciju, a premalo pažnje posvećuju upravo njima.
Istovremeno, zbog pada stope nataliteta i produženog životnog veka, osobe starije od 60 godina predstavljaju najbrže rastuću grupu u svetu i imaju jaku kupovnu moć, a njihov broj do 2040. godine mogao bi da dosegne 1,3 milijarde. „Danas u svetu ima više od 506 miliona osoba starijih od 60 godina, a njihov broj se iz godine u godinu povećava za 2,6 odsto što je dvostruko brže od rasta svetske populacije. Ljudi žive sve duže i pri tome ostaju zdravi što je rezultat velikog napretka na polju medicine i nauke, kao i poboljšanje života. Tako su predstavnici generacije 60 plus često zdravi i aktivni ljudi koji u razvijenim zemljama konrolišu značajan deo bogatstva sa sve većom kupovnom moći, pa čak i u Hrvatskoj u kojoj su primanja starije populacije ispod one na razvijenim tržištima. Do kraja veka potrošači iznad 60 godina postaće najbrže rastuća grupacija kupaca, koji sam 30 odsto kupovne moći imaju potpuno drugačije potrebe od ostatke populacije. Upravo je zato važno znati koje su potrebe ove ciljne grupe i kako ih zadovoljiti. Primeta radi, ako znamo da su potrošači stariji od 60 godina spremni da plate premium proizvode u kategoriji hrane i pića onda možemo taktički postaviti njenu cenu, ali i marketinšku kampanju“, objašnjava Zlatko Bazianec, direktor u A.T.Kearney.
Istraživanje pokazuje kako su neki od glavnih izvora nezadovoljstva zrele grupe potrošača kretanje kroz velike supermarkte, visoke police, neadekvatno pakovani proizvodi, mala slova na proizvodima i nedostatak prostora za sedenje u radnjama. Istovremeno, zreliji potrošači, sve više koriste mobilne telefone i Internet, a kupuju i onlajn.
Jasmina Banda, konsultant u A.T.Kearney, najavljuje značajne promene. „Zreli potrošači traže simpatije i pomoć, ali ne žele da budu tretirani kao stari i nesposobni. Oni kupuju drugačije kategorije proizvoda od onih mlađih. Takođe, spremni su da potroše više svog prihoda na hranu i piće, zdravlje, a manje na odeću i prevoz. Istovremeno dve trećine naših ispitanika koriste mobilne telefone, skoro polovina Internet, a trećina ima profil na društvenim mrežama. Za trgovačke lance to znači da će morati da prilagode komunikaciju, marketinške kampanje, i prodaju preko Interneta starijim kupcima, da se fokusiraju na manje radnje u blizini kuće u koje kupci dolaze peške, da redizajniraju proizvode i pakovanja, da zaposle prijateljski raspoložene osobe i slično“, rekla je Banda.
Trend prilagođavanja ponude starijim kupcima svetski lideri su već prepoznali. Kako se prilagoditi novoj uticajnog grupi potrošača pokazao je najveći svetski trgovinski lanac „Wal-Mart“, koji zapošljeva starije osobe kako bi pomagali zrelim kupcima, a nude i električna kolica u radnjama.
Autor: Mariola Pantelić
Izvor: Privredni pregled