Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima najvećih kompanija u Srbiji na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Milanom Vujovićem, Product Advertising & Corporate Communication Group Leaderom, Samsung Electronics Adriatic.
Koliko je za vas kao klijenta važno da imate pregled poslovanja agencija u Srbiji? Koliko vam je važno sa kim ćete raditi i ko će vam biti partner u oblasti marketinških komunikacija?
Kao kompanija imamo potpisane globalne ugovore sa marketinškim agencijama. Za određeni segment poslovanja biramo sami agencije na lokalu, stoga nam je zaista važno da znamo šta se na trzištu dešava i kakavi su trendovi kada je reč o agencijama na našem tržištu. Primećujem trend rasta broja malih digitalnih agencija koje se specijalizuju za ovu vrstu poslovanja. Ipak, s obzirom na stanje na tržištu, mislim da je važno da li agencija ima kapacitet da implementira ili razvije sadržaj kako bi kampanja bila jednako efikasna na svim kanalima komunikacije. Imajući u vidu da smo kompanija koja posluje u najbrže rastućoj industriji, bitno nam je da imamo nekoga ko može da nas “prati” kada je reč o brzini i svim promenama koje se dešavaju svakodnevno. U tom smislu, važno nam je da sarađujemo sa agencijama koje poznaju našu industriju, koje mogu pravovremeno da reaguju i u koje, na kraju krajeva, imamo poverenja.
Šta je, po Vašem mišljenje, trenutno najveći problem u odnosu klijent-agencija? Imate li neki predlog rešenja?
Na poziciji na kojoj sam, zadužen sam za marketing i komunikaciju različitih divizija u kompaniji za sedam zemalja u regionu Balkana. Ono što mogu da primetim ili izdvojim kao problem može biti prisutnost agencije/partnera koja ima kapacitet da jednako kvalitetno posluje u svim zemljama. Bez obzira na to što veliki broj agencija ima svoje partnere na tržištima na kojima matična agencija nije prisutna, kvalitet i procesi rada kod partnerskih agencia su često drugačiji od onih koje imate sa matičnom agencijom. Ovo ne mora nužno da znači da nećete dobiti kvalitetnu podršku, ali sve češće se dešava da je razumevanje problema, nacin rada i krajnji rezultat drugačiji nego sto očekujemo. Ovaj trend je prisutan u svim oblastima – od ATL-a, BTL-a i dela koji uključuje medije u najširem smislu rada. To može postati problem jer sve češće velike kompanije ovaj region posmatraju kao jedno tržište sto kreira dodatnu kompleksnost u poslovanju. Rešenje, siguran sam, nije ni malo jednostavno jer podrazumeva širenje poslovanja na novim tržištima i povećanje troškova poslovanja. Kad je reč o našoj kompaniji, dok god budemo imali ovoliki broj jezika i zakona koji se u marketinškim komunikacijama razlikuju od zemlje do zemlje, imaćemo i potrebu za agencijom koja pokriva sva ta tržišta. Ako govorimo o poslovanju u samo jednoj zemlji, tim ljudi, kao i posvećenost, razumevanje u komunikaciji, otvorenost u dijalogu, razumevanje zahteva i ponuđenih rešenja, kao i poštovanje rokova, rešenje je, verujem, za bilo kakav potencijalni problem.
Šta je za Vas transparentnost? Koliko je, po Vašem mišljenju, važno da poslujemo na transparentnom tržištu?
Ideal savremenog društva. Za mene, pak to znači otvorenost, spremnost da budemo otvoreni u poslovanju, komunikaciji, pružanju/dobijanju informacija. Znam da zvučim knjiški, ali transparentnost bi to idealno trebala da bude, iako potpuna transparentnost u današnje vreme (u svim segmentima života i biznisa), pa i u oblasti „marketinških“ komunikacija ne postoji. Nažalost. No, s druge strane, kada je reč o agencijama sa kojima svakodnevno, pa i sa onima sa kojima povremeno sarađujemo ili ne sarađujemo, podaci o njima nam većinom jesu poznati. Kao verovatno i obrnuto. Zato da, važno je da poslujemo na transparentnom tržištu. Da imamo realne podatke o načinima, procedurama rada, delokrugu, uspesima, potencijalima, zaposlenima. Verujem da je to jedini pravi put ka uspešnoj saradnji.
Apsolutno se slazem da je transparentnost ideal danasnjeg drustva. U eri kada Vam internet omogucava da pratite sta se svuda desava u trenutku kada se desava, prosto nema mesta mutnim radnjama.