Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Milenijalsi kao ko-kreatori!

Milenijalsi i ko-kreacija često su predmet interesovanja javnosti. O samim milenijalsima rečene su pozitivne i negativne karakteristike, ali činjenica je da oni čine veliki deo potrošačkog društva, te je veoma važno razumeti njih i njihove potrebe, radi ostvarivanja uspešne komunikacije.

Milenijalsi se najčešće spominju kao generacija kojoj je veoma važno da izrazi svoje mišljenje. Dopada im se kada kompanije imaju interaktivni pristup u komunikaciji, odnosno kada ih kompanije pitaju za mišljenje i ideje. Stoga, ko-kreacija, kao interaktivni proces, predstavlja potencijalno obećavajući pristup ovoj ciljnoj grupi. Glavni cilj istraživanja, koje je Marketing mreža sprovela u saradnji sa agencijom MASMI Beograd, bio je ispitati kakva je situacija sa milenijalsima i ko-kreativnim aktivnostima koje su se sprovodile na našem području, kakvo je njihovo iskusto i kakvo mišljenje imaju o ovakvim vrstama aktivnosti.

Najveći broj milenijalsa čuo je za ko-kreaciju, međutim samo 16% je učestvovalo u ovakvim vrstama aktivnosti. Oni koji su učestvovali, najbolje pamte akcije za Coca Colu, Chipsy i Štark, odnosno ko-kreativne aktivnosti u kojima su osmišljavali nove proizvode, dizajn ili ime za novi proizvod. Dakle, milenijalsi vole da učestvuju u aktivnostima koje nisu pasivne i u kojima mogu da doprinesu svojim inovativnim, kreativnim idejama. Naročito je važan nalaz da se milenijalsima koji su učestvovali u ovakvim aktivnostima, poboljšalo mišljenje o kompaniji. Za najveći broj njih, učestvovanje u ko-kreaciji bilo je interesantno, zabavno i inovativno iskustvo.

U pitanju su važni atributi, ukoliko se ima u vidu da milenijalsi teže inovativnim i kreativnim idejama, dok im stariji „mainstream“ koncepti ne drže pažnju, i brzo traže nešto novo. Pored toga, polovina odnosno više od polovine ispitanika ko-kreaciju je doživela kao inspirativnu i autentičnu akciju, koja je bliska njima i dinamična. Stoga, više od polovine milenijalsa složilo se da bi preporučilo kompaniju koja uključuje potrošače u proces kreiranja proizvoda/ ambalaža/ marketing kampanja. Ovaj veoma važan momenat za milenijalse doprineo je stvaranju većeg poverenja u kompaniju, i izgradnje “bliskijeg odnosa” sa brendom.

Još jedna važna karakteristika milenijalsa je da su oni uvek onlajn. Sa rasprostranjenošću društvenih mreža i onlajn komunikacije, usmenu preporuku brenda (“word of mouth-WOM”), u sve većoj meri nadmašuje onlajn preporuka brenda (“electronic word of mouth-eWOM”), koja se najčešće sprovodi “šerovanjem” određenog sadržaja/videa/sopstvenog iskustva, “lajkovanjem sadržaja” i slično. Stoga je jedan od naših osnovnih ciljeva bilo ispitivanje učestalosti i navika korišćenja društvenih mreža u kontekstu onlajn preporuka brenda.

Milenijalsi na našim prostorima imaju otvorene naloge na nekoliko društvenih mreža, od čega je Facebook najdominantnija društvena mreža (90%) praćena Instagram-om (57%), i YouTube-om (53%), dok tek trećina milenijalsa ima otvorene naloge na Linkedln-u i Twitter-u. Analizirajući aktivnosti ispitanika vezane za brendove/kompanije na društvenim mrežama, pokazuje se da što određena onlajn aktivnost zahteva veće angažovanje, to je manja spremnost milenijalsa da učestvuju u takvim aktivnostima. U skladu s tim, oni na društvenim mrežama najčešće prate kompanije/brendove, nešto ređe lajkuju objave, dok najređe komentarišu i dele objave kompanija. O izvesnoj pasivnosti milenijalsa na društvenim mrežama govori podatak da skoro polovina nije nikada podelila svoje iskustvo o proizvodu/usluzi. Oni koji su bili aktivniji, spremniji su bili da podele svoje pozitivno iskustvo (47%) nego negativno (23%).

Ipak, milenijalsima je bitno da budu u toku sa svim aktuelnostima i važno im je mišljenje kako njihove okoline, tako i aktuelnih influensera. 4 od 10 ispitanika reklo je da često prate iskustva ljudi na onlajn mrežama pre nego što se odluče za neki proizvod ili uslugu, dok četvrtina gotovo uvek prati iskustva drugih ljudi na društvenim mrežama. Pored toga, polovina prati influensere, među kojima se najčešće izdavaju modne i beauty blogerke/youtuberke (Zorannah, Ana2Cats, Taste of fashion, Dunja Jovanović..).

Dakle, iako milenijalsi nisu često aktivni kada je u pitanju onlajn preporučivanje proizvoda, “e-wom” dopire do njih i utiče na njhov izbor preko influensera ili online okruženja.

Može se zaključiti da je malo milenijalsa učestvovalo u ko-kreativnim aktivnostima, međutim oni koji su učestvovali znatno su popravili mišljenje o kompaniji, a najveći broj složio se da bi bili spremniji da preporuče kompaniju koja ih na ovakav način uključuje. Milenijalsi smatraju da bi kompanije trebalo češće da organizuju ovakve aktivnosti i spremni su da doprinesu kompaniji svojim idejama. Kada je u pitanju onlajn preporuka, milenijalsi predstavljaju pasivniju publiku, ali kao što je već spomenuto, oni su uvek onlajn. Konstantno prate aktulenosti i iskustva svog okruženja i influensera na društvenim mrežama, pa iako nisu svi spremni za “e-wom”, ko-kreativnim aktivnostima može se uticati i na one koji su onlajn pasivniji, preko grupe milenijalsa koji pokazuju spremnost za učestvovanje i aktivno deljenje iskustva na društvenim mrežama. Na kraju, zanimljiv je podatak da se polovini dopadaju integrisane marketinške kampanje, odnosno mogućnost da jednu kampanju prate preko različitih kanala komunikacije, što kompanijama ostavlja veliki prostor za komunikaciju sa ovom generacijom preko različitih kanala komunikacije.

 

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,50 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!