Asocijacija medija, kao poslovno udruženje izdavača, novinskih agencija i informativnih portala, predlaže da se sadašnja posebna stopa PDV izdavačima štampanih i onlajn medija i agencijskih servisa, sa sadašnjih 10 odsto, smanji na pet odsto, izjavila je u intervjuu FoNetu izvršna direktorka Asocijacije medija Dalila Ljubičić.
Ona je podsetila da je Aocijacija podnela inicijativu i da stopa PDV za oglašavanje u štampanim i digitalnim izdanjima, koja je sada 20 odsto, bude smanjena na 10 odsto.
Veliko postignuće Asocijacije medija bilo je pre više godina, u vreme uvođenja PDV, kada je industriji štampanih medija i novinskih agencija, umesto opšte stope od 20 odsto, odobrena posebna stopa od osam odsto, koja je, u međuvremenu, povećana na 10 odsto, istakla je Ljubičić.
Asocijacija medija je inicijativu za smanjenje PDV prvi put pokrenula još 2015.godine, rekla je Ljubičić i naglasila da je tadašnji ministar finansija to ocenio kao dobar predlog, a da je podrška stigla i od skupštinskog Odbora za kulturu i informisanje.
Prema njenim rečima, čitav posao je ipak zastao, ali Asocijacija ne odustaje od svoje inicijative.
Govoreći o aktivnostima u prošloj i planovima u 2017.godini, Ljubičić je istakla da je Aoscijacija medija podnela predlog za izmenu Zakona o autorskim pravima.
„Sadašnji Zakon o autorskim pravima podvodi fotografiju pod umetničko delo i izdavače dovodi u situaciju da, po isteku pet godina, nemaju pravo korišćenja fotografije koja je, možda, i deo njihovih arhiva i čiju su upotrebu ranije već regulisali sa fotografima”, objasnila je Ljubičić, napominjući da se, zbog toga, često vode sudski sporovi.
Asocijacija je nadležnom ministarstvu dala predlog kako da se ti problemi reše malim zakonskim izmenama, rekla je Ljubičić, koja očekuje da Vlada Srbije u roku od mesec dana razmatra izmene Zakona o autorskim pravima.
Govoreći o izradi nove Medijske strategije, Ljubičić je naglasila da Asocijacija medija od Ministarstva kulture i informisanja traži da i ovog puta bude uključena u njenu izradu, zajedno sa partnerima iz medijske zajednice, jer se na sve njih i odnosi.
„Nije sve primenjivo što je bilo u prethodnoj strategiji iz 2011. godine. Promenio se ambijent, privatizacija medija je dala neke pozitivne i neke negativne rezultate”, ocenila je Ljubičić i predočila da ceo set stimulativnih mera za razvoj industrije štampanih i onlajn medija praktično nije primenjen.
Ljubičić je rekla i da će Asocijacija insistirati na daljem postojanju sistema projektnog sufinansiranja medijskih sadržaja od javnog interesa, ali u „unapređenoj varijanti”.
Prema njenim rečima, izlaskom države iz vlasništva u medijima i uvođenjem projektnog sufinansiranja, smanjen je ukupan iznos koji država daje za medije, pa bi taj deo regulative trebalo unaprediti, kako bi jedan deo sredstava bio vraćen medijima.
„Neke indicije pokazuju da budžet za projektno sufinansiranje može biti povećan samo ako raste i budžet za kulturu”, rekla je Ljubičić i ocenila da, u tom smislu, postoji veza, jer su kultura i informisanje u resoru istog ministarstva.
Asocijacija medija će se i u 2017.godini baviti društveno odgovornim kampanjama, poput razvoja medijske pismenosti, najavila je Ljubičić i dodala da se o tome već vode razgovori sa Ministarstvom prosvete.
Ona je istakla da Asocijacija podržava dalji razvoj samoregulacije i rad Saveta za štampu, čiji je jedan od suosnivača, bez obzira na to što među odgovornima za veliki porast broja kršenja Kodeksa novinara ima i nekih njenih članica.
To ne znači da ćemo mi kao Asocijacija odstupiti. Podržavamo i eventualno proširenje nadležnosti Saveta za štampu i na elektronske medije, predočila je Ljubičić.
Ona je najavila da će Asocijacije medija nastaviti i sa programima profesionalne obuke novinara i to ne samo iz medijskih kuća koje su njene članice, uključujući i one na jezicima manjina, već i iz lokalnih i drugih medija.
Izvor: FoNet