Marketing mreža pokrenula je anketu na teme – Internet za mala i srednja preduzeća, online komunikacija, content marketing, izgradnja brenda na globalnoj mreži itd. Naši čitaoci postavili su nam pitanja, a u narednom periodu objavićemo odgovore relevantnih sagovornika.
Na pitanje – Koliko u Srbiji znamo o content marketingu, šta je to u stvari i ko ga u Srbiji zaista primenjuje?, odgovara Jelena Ožegović, saradnica za marketing i komunikacije Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS).
Da je svako ko je ikad citirao ono čuveno: „Sadržaj je kralj!“, započeo blog, napisao tekst, osmislio infografik, objavio publikaciju ili održao webinar, Srbija bi zasigurno bila jedna od vodećih zemalja kad je ova tema u pitanju. Šalu na stranu, činjenica da se ovaj izraz veoma često čuje kod nas, ukazuje na to da su domaći stručnjaci, agencije, vlasnici biznisa i preduzetnici, sve više svesni toga da, ukoliko žele dugoročnu pažnju publike i povećanje prodaje, moraju da ponude neku dodatnu vrednost i uspostave trajnu komunikaciju sa ljudima.
Upravo ovo su ciljevi content marketinga kog Lazar Bošković u svom tekstu, definiše kao „marketinški pristup fokusiran na kreiranje i distribuciju korisnog i relevantnog sadržaja, namenjenog da privuče i zadrži jasno definisanu publiku.“ Svrha takvog marketinga nije primarno prodaja. On je fokusiran na istraživanje interesovanja ciljne publike, a zatim pružanje korisnih informacija i građenje trajnog odnosa sa ljudima, koji će na kraju rezultirati prodajom ili dugoročnom lojalnošću.
Ukratko, sajt na kom ste objavili slike svog proizvoda, tekst: „O nama“, kontakt formu i link do svoje Fejsbuk stranice – ne znači da se bavite content marketingom. Ni to što ste na svojoj Fejsbuk stranici šerovali slike tih istih proizvoda uz poneku informaciju o ceni i dostavi, ne pomaže mnogo. Kada na svom sajtu napravite blog sekciju i počnete da objavljujete tekstove sa savetima, istraživanjima, novostima… postavite zanimljive fotografije, ilustracije ili infografike, i objavite poneki video… a zatim sve to distribuirate kroz različite kanale – tek tada ste zaista počeli da se bavite content marketingom.
Pokušajte da odgovorite na pitanje koji se domaći brend ili firma samo reklamira, a koji pruža to „nešto“ što je vama lično korisno i na čije se sajtove vraćate jer volite da čitate/gledate/slušate ono što objavljuju? Koliko ima firmi (i ljudi) koji sa vama komuniciraju na takav način? U odgovorima na ova pitanja leži i odgovor na pitanje iz naslova – koliko se u Srbiji teoretiše, a koliko zaista zna i ko u Srbiji zaista primenjuje content marketing.