Uređaji i tehnologije menjaju navike i način na koji potrošači koriste internet. Globalno istraživanje Wave8 pokazuje da današnji potrošači sa brendovima komuniciraju preko svakog uređaja, ali na drugačiji način i iz različitih razloga. Tako kada dobiju „push“ notifikaciju mobline aplikacije na svom smart fonu, ili pročitaju mail koji im dostavlja informaciju o nekom brendu, oni na kompjuteru dalje istražuju i dolaze do više informacija o proizvodu ili usluzi koja ih zanima.
Danas brendovi imaju pristup nemerljivom broju digitalnih platformi putem kojih ostvaruju bližu vezu sa potrošačima. Najveći je izazov kako ih sve integrisati i omogućiti da se potrošači kreću kroz medije, bilo digitalne ili tradicionalne, bez osećaja granica i razlike u komunikaciji. U tome im pomaže kvalitetan sadržaj, koji će preneti ujednačenu poruku kroz sve medije.
Poslednja stanica našeg potrošača, koji putuje kroz svet medija i sadržaja, biće mogućnost da sa svog pametnog telefona izvrši kupovinu i zaokruži svoje putovanje, od razmišljanja, analize i istraživanja do kupovine.
Wave 8 donosi zaključak da porast u korišćenju prenosivih uređaja nas čini sve više zavisnim od kvaliteta internet veze i konekcije, ali i od baterija. Sada su osnovne ljudske potrebe, za učenjem, pripadanjem, napredovanjem, intimno povezane sa konekcijom na internet i baterija postaje temelj ispunjenja naših potreba.
Wave8 beleži da je korišćenje pametnih telefona na svetskom nivou u poslednje dve godine doživelo dramatičan rast, u 2013. godini rast od čak 28%, a u 2014. godini 11%. U Srbiji porast u korišćenju je još dramatičniji nego na globalnom nivou, ali se upotreba personalnih računara i dalje dobro drži.
Rezultat je da je pametni telefon u Srbiji prerastao laptop u korišćenju.
Pametni telefon nam je postao omiljeni uređaj za obavljanje mnogih aktivnosti. On nam sada zadovoljava više potreba od laptopa, ali je laptop i dalje superioran kada želimo da istražimo nešto detaljnije, naučimo nešto novo ili obavimo online kupovinu.
Sve više vremena provodimo sa pametnim telefonom nego sa bilo kojim drugim prenosivim uređajem.
Ipak, ovo nije slučaj na svim tržištima sveta. U Hrvatskoj tako i dalje dominira laptop, kao i u Bugarskoj. Razlog leži u tome da je na manje razvijenijim tržištima pristup širokopojasnom interentu slabiji i pametan telefon je češći način kako se ljudi konektuju, a i pristupačnost pametnih telefona u odnosu na lapttop za posledicu ima da se oni više koriste.
Vreme koje ćemo provoditi uz smartphone će se sve više povećavati u budućnosti. 49% populacije u Srbiji, Bugarskoj i Makedoniji se slaže sa ovom izjavom, dok u Hrvatskoj i Bosni u ovo veruju 59% internet populacije.
U skladu sa porastom penetracije smartphonea i M-commerce raste , ali je laptop i dalje ključni uređaj za obavljanje online kupovine.
U Srbiji je porast online kupovine preko pametnog telefona porastao među aktivnim internet korisnicima sa 10% na 29% za samo godinu dana.
Trend plaćanja putem mobilnog telefona može da raste sa pojavljivanjem novih načini obavljanja transakcija putem telefona, kao što su Apple Pay koji je lansiran 2014.godine ili Samsung Pay ubrzo posle. PayPal takođe ulazi u sferu mobilnog plaćanja kao i Google sa Android Pay platformom.
Ne treba zaboraviti i Snapchat koji je izbacio Snapcash, koji omogućava brzo i jednostavno prebacivanje novca među prijateljima.
Mobilni telefoni odavno su postali deo naše svakodnevice. Nekada korišćeni samo za pozivanje i slanje poruka, danas je njihova funkcija višenamenska. Zato i nije teško zamisliti blisku budućnost u kome će nam sve biti dostupno putem mobilnog telefona, što ćemo sigurno saznati u nekom narednom istraživanju WAVE.
Za Marketing mrežu tekst napisala:
Marija Joksimović, direktor digitalnih projekata agencije Universal Media
Postovani,
Mala sugestija, mozda biste trebali da revidirate piramidu maslovljevih potreba.
Naveli ste kao prvu potrebu „psiholoske potrebe“ sto nije tacno, a nabrojali ste fizioloske, sto je tacno.
Pozdrav,
Ana.