Marketing mreža pokrenula je anketu na teme – Internet za mala i srednja preduzeća, online komunikacija, content marketing, izgradnja brenda na globalnoj mreži itd. Naši čitaoci postavili su nam pitanja, a u narednom periodu objavićemo odgovore relevantnih sagovornika.
Na pitanje – Koliko je sadržaj sajta presudan za rangiranje na Guglu i koliko ga često treba ažurirati?, odgovara Predrag Milićević, rukovodilac Sektora za razvoj poslovanja i marketing u Registru nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS):
Koliko god da je dizajn sajta lep, navigacija jasna, kod čist a brzina učitavanja velika, sve to služi samo zato da bi posetioci sajta (među kojima su i Guglovi roboti) što lakše i brže došli do traženih informacija. Guglova misija je da „organizuje svetske informacije i učini ih univerzalno dostupnim i korisnim“, a informacije su sadržane u sadržaju.
Naravno, kvalitet sadržaja je ključan, čak toliko da je u februaru 2011. Gugl izbacio Pandu – novo unapređenje svog algoritma za pretragu, koje se bavi prvenstveno kvalitetom sadržaja koji se pretražuje. Pojavom Pande, Gugl je počeo da penalizuje sve sajtove koji koriste nekvalitetan sadržaj – tekstove sa slovnim i gramatičkim greškama, kopirane ili tekstove vrlo slične već postojećim, tekstove koji sadrže nebitne i nekorisne informacije itd. Osim toga, Pandi je bitan i odnos sadržaja i reklama na strani – ako je banera i drugih reklama previše, Gugl smatra da je sadržaj na toj strani nekvalitetan. Sve u svemu, Gugl se trudi da sajtove posmatra ljudskim očima – ljudima su bitni originalni, kvalitetni, relevantni tekstovi sa tačnim informacijama, dobro napisani i stilski i jezički, oni vole da čitaju istraživanja i analize, tekstove sa stavom, autore sa autoritetom i ne vole da ih zatrpavaju reklamama. Gugl se trudi da sve to uzme u obzir i da visoko kotira sajtove sa sadržajem kakav bi ljudi ocenili najvišom ocenom. Vreme gomilanja ključnih reči (keyword stuffing) i „pisanja za pretraživače“ je prošlost.
Učestalost objavljivanja sadržaja zavisi od vrste samog sajta. Ako se sajt bavi novostima (iz bilo koje sfere života), na njemu treba objavljivati nov sadržaj više puta dnevno, ali kod sajtova koji nisu tog profila, sasvim je dovoljno objavljivati ga par puta nedeljno. Nekad i ređe. Na primer, ako sajt objavljuje analitičke tekstove na određene teme, za njihovo kreiranje treba više vremena, ali je svaki dočekan sa nestrpljenjem i rado čitan. Takvi sajtovi svoju popularnost ne baziraju na učestalim objavama, već na specifičnosti sadržaja koje objavljuju. Ti sadržaji mogu da budu relevantni i posle dugo vremena, pa na takvim, „evergreen“ sadržajima, ovi sajtovi grade svoj autoritet u nekoj oblasti, a time i svoju poziciju na Guglu.
Ukratko, učestalost objavljivanja sadržaja treba da bude u skladu sa vrstom sajta i profilom posetilaca. Sadržaj treba objavljivati onda kada imamo nešto korisno i zanimljivo da kažemo, a analitika sajta, udeo organskog, direktnog i referalnog saobraćaja ka njemu, kao i njegova pozicija u rezultatima pretrage, najbolje će pokazati koliko je taj sadržaj zaista koristan. I zanimljiv.