Marketing mreža pokrenula je anketu na teme – Internet za mala i srednja preduzeća, online komunikacija, content marketing, izgradnja brenda na globalnoj mreži itd. Naši čitaoci postavili su nam pitanja, a u narednom periodu objavićemo odgovore relevantnih sagovornika.
Na pitanje – Kako vezati brend za ključne reči i zašto je to važno na Internetu?, odgovara Predrag Milićević, rukovodilac Sektora za razvoj poslovanja i marketing u Registru nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS):
Vezivanje određenih pojmova za brend jedan je od osnovnih elemenata brendinga. U svojoj knjizi „The Advertised Mind“ Erik Du Plessis kaže da je vrednost brenda (brand equity) zbir svih osećanja, asocijacija i sećanja vezanih za brend. On dodaje da se sve emocije koje komunicira advertajzing moraju „spakovati“ u „istu memorijsku fioku“ sa svim ostalim asocijacijama koje su u svesti potrošača već vezane za taj brend. Dakle, sve asocijacije na jednom mestu, i ma koja da se aktivira – iz „fioke“ uvek „iskoči“ isti brend.
Kad se to prenese na Internet, pojmovi postaju ključne reči, a ulogu „memorijske fioke“ preuzima Gugl! Cilj svakog brenda je da njemu bitne ključne reči Gugl pronađe baš na njegovom sajtu i kad god ih neko „gugla“, da baš njegov sajt bude na prvom mestu prve strane u rezultatima pretrage.
Kako to postići? Kvalitetnim, zanimljivim i relevantnim sadržajima koji se dovoljno često postavljaju na sajt. Pritom, ključne reči treba da budu prisutne na pravim mestima na strani (naziv strane (Title Tag), Meta Description, ALT tekst (kod slika), naslov, podnaslovi…) i na logičnim mestima u tekstu, i da svi ti sadržaji budu kreirani prvenstveno za ljude, posetioce, ali da se vodi računa i o tome kako ih Guglovi roboti vide. Takođe, treba voditi računa i o domenu na kome je sajt, jer u lokalnim pretragama (kakvih je 97% u odnosu na sve pretrage, po Guglovoj statistici), Gugl daje izvesnu prednost sajtovima na lokalnim, nacionalnim domenima.
Jako je teško postići dobru vidljivost za ključne reči opšteg tipa, pogotovu ako se radi o rečima koje se isto pišu i na engleskom jeziku (npr. „marketing“). Međutim, ljudi retko traže neke usamljene pojmove, obično ih traže u nekom kontekstu. S tim u vezi, ako tražite npr. „digitalna marketing agencija u Beogradu“ ili „digitalna marketing agencija u Novom Sadu“, Gugl će vas uputiti na neke konkretne agencije koje se bave digitalnim marketingom u tim gradovima. A koja ima najjači web brend? Ona koja se u proseku najbolje kotira za većinu pojmova koji su bitni svim digitalnim marketing agencijama u Srbiji.