today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Prilika za razvoj, saradnju i primenu rešenja startap timova!

Dejan Ranđić, Founder ICT Hub & General Manager DNA Communications, govori za Marketing mrežu o startup ekosistemu u Srbiji i MarTech Challenge takmičenju za startape.

U kojoj meri je snažna startap zajednica potencijal za jednu državu i društvo?
U ovom kontekstu, “startap zajednicu” bih posmatrao kao potencijal pojedinaca i manjih – fleksibilnih timova da na pravi način odgovore na izazove života, društva, ali pre svega konvencionalnog poslovanja u raznim oblastima. Već proverena startap metodologija daje startapima mogućnost da svoj proizvod i inovaciju praktično provere pre nego što je finalno “izbace na tržište” i da na taj način dobiju feedback I izvrše unapređenja. Ono što je još važnije, startap način rada daje mogućnost da najranije moguće prepoznate ako ste na lošem putu odnosno pomaže vam da neuspeh doživite što pre, ako je on neizbežan, kao i da iz tog neuspeha naučite lekciju za sledeće projekte. Startap kultura koja promoviše inovaciju, kao i model u kome se do uspeha dolazi timskim radom kroz seriju potencijalnih neuspeha, veoma je značajna. Na ovaj način utičemo na ljude da prihvate drugi način rada, da žive i da rade istovremeno i mislim da bi bili mnogo uspešniji generalno kao društvo, ukoliko bi što veći broj ljudi imao šansu da jedno vreme provede razvijajući “magiju” startap projekta.

Koliko je važno za tržište marketinških komunikacija u Srbiji da prepozna potencijal saradnje sa startapima? Koji su ključni benefiti ove vrste saradnje, po Vašem mišljenju?
Ako iz prethodnog odgovora ponovimo esenciju startap kulture: inovacija u srcu projekta i spremnost na učenje iz neuspeha, onda je jasno da domaćem tržištu marketinških komunikacija itekako nedostaje startap pristupa i saradnje sa inovativnim kompanijama. Iako posmatrana kao prestižna industrija, marketinške komunikacije na domaćem tržištu nisu napravile značajan pomak i inovacije u poslednjih 10-tak godina, ako izuzmemo nužnu pojavu digital/online komunikacija, a koje nisu ni približno afirmisale svoj potencijal. Svet je u međuvremenu značajno odmakao, ali obzirom na razna ograničenja, te veličinu tržišta, veoma je upitno u kojoj meri možemo primeniti sve inovacije i alate koji su rezultat razvoja uspešnih startap kompanija sa drugih tržišta.
Domaće iskustvo, poznavanje potreba i ograničenja domaćeg i regionalnog tržišta mogu biti odličan povod za lokalni razvoj i saradnju startap timova sa kompanijama koje posluju na tržištu marketinških komunikacija. Kao i kod svake korporativne inovacije, kao ključne izazove vidim spremnost kompanija da prihvate inovaciju i da promene ustaljeni način rada, kao i neophodnost da inovacija dođe od strane pojedinaca koji su sa velikim iskustvom u oblasti marketinških komunikacija. Jer, inovaciju može da donese samo neko ko ima iskustvo, poznaje industriju i prepoznaje prostor za unapređenje. U ovoj oblasti, potrebni su nam novi preduzetnici iz redova stručnjaka za marketinške komunikacije, a to znači promenu “stolice”, ulazak u novo… što nije jednostavno. Na kraju, biće potrebna i spremnost klijenata na inovacije, što je tema i izazov za sebe.

Zašto je ICT Hub podržao MarTech Challenge i zašto bi startapi trebali da se prijave?
ICT Hub već godinama sarađuje sa nekim od najvećih kompanija na polju Korporativne inovacije, a koja upravo podrazumeva i saradnju startap timova i velikih sistema na polju disrupcije radnog procesa, kao i pronalaženja novih biznis modela. Imali smo prilike da ispratimo mnoge uspehe domaćih startap timova kroz saradnju sa velikim sistemima, zajedničku prodaju, pa čak i partnerstvo ulaganjem u startap. Verujem da MarTech nudi veliki potencijal za inovacije, a još važnije, verujem da DIRECT MEDIA United Solutions može na domaćem i regionalnom tržištu prepoznati prave šanse za inovaciju, kao i obezbediti idealan ambijent za test i primenu svih dobrih rešenja. U najkraćem, to znači da će odabrani startap timovi imati pravu priliku za razvoj, saradnju i primenu svojih rešenja, a što je nešto što se ne propušta.

Prijave za najbolji mladi startap u oblasti marketinga otvorene su do 12. septembra na sajtu www.martechchallenge.com

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!