today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako da se nađete na prvoj strani Gugla?

Kako sam okružena marketarima često izgubim osećaj o tome koliko su ljudi upoznati sa digital marketingom i šta im sve omogućavaju alati koji su uglavnom potpuno besplatni. I tako se svako malo iznenadim i suočim sa surovom realnošću.

Ovde ne govorim o velikim regionalnim i multinacionalnim kompanijama. One su, prateći svetske trendove u marketingu, svoje ljude već edukovale. Ako nisu, verujem da će vrlo brzo jer nas je sve uhvatila digital groznica. Ova priča se više odnosi na mala i srednja preduzeća koja čine dobar deo privrede država u našem regionu. To su uglavnom privatnici koji su razvili porodični biznis ili sproveli svoju ideju kroz ortakluk u delo. Oni prate sve interne procese i maksimalno su skoncentrisani na prihod i zaradu. Ali od tolikog obima posla, marketing najčešće strada, tj. biva prepušten nekome da se bavi oglašavanjem na bazičnom nivou. I tu najčešće dominiraju tradiocionalni marketing kanali. A upravo takve firme, koje se uglavnom bave proizvodnjom ili pružanjem neke usluge, svoje potrošače najlakše mogu naći tamo gde i oni provode najviše vremena, na internetu.

Danas imamo toliko besplatnih alata koji nam omogućavaju da dođemo do potrošača u trenutku kada mu trebamo, kada pretražuje proizvod ili uslugu u želji da zadovolji neku svoju potrebu. I tu Gugl (Google) dominira. Zamislite da imate turističku agenciju u centru grada, atraktivno ste sredili prostor i čekate da se ljudi upute do vas. Teško da će neko u prolazu da pomisli ”Ide mi se u Njujork”. Možda da probate da angažujete promoterku koja će zaustavljati ljude i deliti im flajere o vašoj super ponudi za Njujork. Hmm… Ni to tako ne ide. Zašto? Zato što ljudi danas kada imaju potrebu za nečim uzimaju telefon ili računar i otvaraju Gugl. Tamo traže rešenje za svoje probleme, istražuju neki proizvod, lokaciju, uslugu… sve. I upravo je to trenutak kada vi treba da budete tu i istaknete svoje glavne adute- kvalitet, cenu, brzinu… sve ono što bi bilo presudno da se odluče za vas. U moru turističkih agencija on treba tokom svoje internet pretrage prvo da dođe do vas i vašeg sajta, pa ukoliko bude potrebe i da prošeta do vaše super agencije u centru grada. Ali prvo će da vas traži na Guglu.

Poslednjih godinu dana primećen je sve veći uticaj tzv. mikromomenata na odluke koje korisnici donose o kupovini. Oni žele momentalne odgovore na pitanja- šta je, kako da, gde, itd. Uzimaju zdravo za gotovo činjenicu da su sve te informacije koje se pojavljuju na prvoj strani Gugla nakon pretrage, upravo tu postavljene zbog njih. Ljudima je potrebno ohrabrenje da bi se odlučili za nešto ili izvršili kupovinu, a glavni savetnik je upravo njihov telefon, odnosno Gugl. U prilog ide i podatak da je u protekle dve godine za 80% porastao broj pretraga koje počinju sa „najbolji“.

Oni očekuju da im Gugl završava rečenice, ali i da dobiju relevantne informacije u skladu sa lokacijom na kojoj se nalaze. Kada im odgovor treba odmah, pre će ga potražiti na Guglu nego nazvati prijatelja. To nam dovoljno govori o njegovoj dominantnoj ulozi u odlučivanju.

Korisnici se obraćaju Guglu za pomoć u najraznijim svakodnevnim situacijama i na vama je da budete tu da im date odgovor i rešenje. A da li će odabrati vas zavisi od toga da li vas uopšte vide na prvoj strani, među najrelevantnijim rezultatima pretrage. Ali kako da budete tu?

Pre svega, bitan je vaš veb sajt. Ukoliko nemate dobar sajt nema potrebe dalje da čitate ovaj tekst. Zašto to kažem? Zato što rasipamo novac bespotrebno jer vas Gugl neće voleti. Kao prvo, sajt mora biti optimizovan za mobilne uređaje da bi vas Gugl uopšte uzeo u razmatranje. Sve veći broj pretraga na mobilnim uređajima doveo je do ubacivanja i ove stavke u algoritam koji je zadužen za pozicioniranje sajtova na prvoj strani rezultata pretrage.

Da bi korisnici došli na vaš sajt on mora biti i lak za korišćenje i relevantan za ključne reči koje se pretražuju, redovno ažuriran i tehnički dobro postavljan kako bi se brzo prikazivao.

Ukoliko imamo osnovne uslove za rad onda dolazimo do dileme- da li raditi PPC ili SEO? Ovo se najčešće postavlja kao pitanje a odgovor je- i jedno i drugo.

Za početak da pojasnim razliku između PPC i SEO. PPC je skraćenica od Pay Per Click i definiše se kao oglašavanje na pretraživačima kako biste bili pozicionirani na prvoj strani Gugla kao oglas. U ovom slučaju oglašivač plaća kada korisnik klikne na oglas. SEO je druga priča i podrazumeva proces optimizacije veb sajta tako da se organski nađe na prvoj strani pretrage. On zahteva vreme, ozbiljan rad i resurse da bi rezultati bili vidljivi. Problem na našem tržištu, između ostalog, jeste i to nestrpljenje da se do rezultata dođe što pre. Ali to nije moguće. Na SEO-u treba raditi strateški i kontinuirano. Rad na optimizaciji sajta je obavezan, pogotovo ako je vaš sajt prodajno orijentisan i omogućava korisniku da izvrši neku akciju- kupi, rezerviše, klikne, nazove itd. Krajnji cilj jeste opstanak na prvoj strani i borba za poziciju sa konkurentima, konstantno.

Kako klijenti često nisu spremni odmah da ulože u SEO jer nemaju vremena ili jednostavno ne razumeju njegov značaj, druga alternativa je svakako PPC koji rezultate daje odmah. Pored toga, PPC je dobar i kada ste novi na tržištu, niste još izgradili brend i borite se za svoje mesto pod suncem. Takođe, kada vam je u toku kampanja, da li praćena drugim marketing aktivnostima ili samo digitialom, PPC vam omogućava da postignete vidljivost na prvoj strani pretrage tokom trajanja kampanje, što najčešće naši klijenti sa ovih prostora i rade. Pored pozicioniranja na prvoj strani Gugla, ovakve kampanje su često praćene i GDN-om.

Očekivanja korisnika rastu i sve više su informisani, imaju više iskustva što stvara dodatni pritisak na marketare. Zato treba pratiti trendove u digital marketingu i reagovati na vreme kako biste uhvatili svog potencijalnog potrošača u trenutku kada mu najviše trebate.

Piše: Ivana Bogdanović, Digital Marketing Manager i predavač na Web Content Creator kursu
Izvor: BizLife

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

2,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

3 KOMENTARA

  1. Sjajan tekst! Ivana je odličan strčnjak u svom poslu, posebno zbog toga što je mlada i hrabra žena koja obožava svoj posao. Imala sam prilike da je slušam na predavanjima i voljela bih ponovo da je slušam.

  2. Ovo je veoma široka tema, i verovatno nije bilo prostora da se uđe u sitnija crevca. Ali poterbno je znati da su najvažije ključne reči tj njihov izbor i contant, to je sadržaj na jednom sajtu kako bi on isplivao pri vrhu pretrage. Zatim dalje idu socijalne mreže, itd, itd.
    Isto tako ozbiljni igrači velike i uspešne firme ne biraju između PPC i SEo, ulažu u obe. Treba biti prvi i u organiskoj i u plaćenoj pretrazi.

  3. Ne možete danas poslovati ukoliko nista među prvima na Googlu, mnoge firme to ne znaju pa često pokušavaju da angažuju nekoga da to radi umesto njih ali mu to ujedno i ne dozvoljavaju. Odličan tekst.

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!