today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Značaj i primena komunikacije u savremenom poslovanju

Nastojeći da svoje poslovanje što kvalitetnije stave u službu razvoja preduzetništva i unapređenja poslovanja, većina preduzeća posebnu pažnju poklanja tržišnim komunikacijama, aktuelnim komunikacionim trendovima i profesionalnom kodeksu poslovanja.
Kvalitetna, jasna i ciljana komunikacija odavno je ne samo prednost, već osnov uspešnog poslovanja. Usmerena prema potrošaču ili korisniku usluga, komunikacija postaje osnovni alat kojim se plasira informacija, podiže profit i ostvaruje uspešan poslovni identitet. Dobro organizovanim i funkcionalnim kanalima nastoje se ostvariti unapred definisani korporativni ciljevi. Aktivnosti, znanja i iskustva menjaju se iz dan u dan dovodeći predstavnike struke često u dilemu jesu li i koliko njihova znanja doviljna i upotrebljiva.
Na svim nivoima i u svim oblicima poslovanja radi ostvarenja strateških ciljeva kompanije uspešna komunikacija glavni je pokretač promena, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou. Integrisani i usklađeni sistem komunikacije dovodi do ostvarenja unapred definisanih planova, zadovoljstva i motivacije zaposlenih, što na duže staze obezbeđuje dominaciju na tržištu. Svrha komuniciranja postaje ne samo informisanje, motivacija zaposlenih i upravljenje resursima, već trajanje i nametanje na tržištu prepunom izazova i prohteva. Pažljiva analiza očekivanja tržišta, planiranje aktivnosti, kampanja i strategije nastupa, uz adekvatno rukovođenje i vremenskim ograničenjem istih preduslov su uspešnog i modernog poslovanja, uprkos neprestanim promenama i trendovima koji se svakodnevno menjaju.
Ubrzani proces razvoja tehnologije, savremenih informacionih sistema, dostupnost informacija, brzina u plasmanu istih i sam proces globalizacije uz sve benefite i prednosti takvog poslovanja, nametnuli su i nov izazov, a to je svakodnevno praćenje trendova, nezamislivo bez dobro organizovane, integrisane i pažljivo vođene komunikacije.
Kada govorimo o procesu komunikacije i aktuelnostima u odnosu Srbije prema svetu, činjenica je da naši stručnjaci ne zaostaju u poznavanju tehnologija, trendova, informacija. Nedostatak se najčešće izražava u primeni znanja, razmeni iskustava i kontinuiranom unapređenju postojećih saznanja, organizovanju radionica, kurseva i obuka iz oblasti komunikacije. Ono što se, takođe, može istaći i kao razlika u odnosu Srbije prema svetu u oblasti komunikacije jeste i upotrebna vrednost osmišljenih aktivnosti, kampanja i planova, razlikovanje vrednovanja profesionalnih sposobnosti i referenci onih koji se procesom komunikacije u kompanijama bave i vrednovanja ostvarenih rezultata, sposobnost merenja i procene stanja i rezultata koji se očekuju uvođenjem novih komunikacionih strategija, različit pristup određenim proizvodnim i uslužnim delatnostima, u kojoj su predstavnici struke najčešće oslonjeni sami na sebe, neprecizno profilisanje ciljnih grupa, nedovoljno poznavanje javnosti kao težišta svih komunikacijskih strategija, nespremnost za prihvatanje grešaka, nedovoljna želja za prilagođavanjem i strah od novog i nepoznatog.
Istraživanja pokazuju da su uloga i značaj masovnih medija u savremenom društvu sve značajniji. Način na koji komuniciramo potpuno se promenio, pa je uloga Interneta i digitalnih medija potpuno nezamenljiva i u savremenom poslovanju. Najizraženija razlika u odnosu Srbije prema svetu ogleda se u nedovoljnoj svesnosti značaja planirane i strateški vođene komunikacije, poistovećivanju marketinških komunikacijama sa poslovnom, pristupanju društvenim mrežama bez prethodno urađene analize, plana i očekivanih rezultata, neopreznosti u selekciji i plasmanu informacija, neažurnosti i nepreciznom pravcu kojim se komunikacija kreće.
Čini se da su u Srbiji novi trendovi najviše zastupljeni u oblasti digitalnih komunikacija i integrisane komunikacije na više platformi. Društvenim mrežama najčešće se pristupa radi oglašavanja, bez prethodnog razumevanja važnosti interakcije sa zajednicom koja ih prati. Potrebno je razlikovati grupe posetilaca, a potom primeniti različite pristupe ka njima i njihovim očekivanjima. U zavisnosti od načina komunikacije, strategije nastupa i metoda rukovođenja aktivnostima zavisi i uspeh. Konstatna edukacija, praćenje trendova i tehnologija, ali i lična kreativnost mogu pomeriti granice viđenog i doprineti ne samo praćenju svetskih trendova, već i postavljanju novih!

Za DSOJ bilten tekst napisala: dr Ivana Projović, Interne i eksterne komunikacije, IGB Automotive Comp doo Inđija

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!